Nogen der kender nogen der reparerer gamle puch i storkøbenhavn?

overskriften siger det hele...

det er fordi jeg hørte hos thansen om de kunne reparere min puch 2 gears, men det kunne de ikke... sad derfor - er der nogen der kan eller kender en der kan reparere puchs?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spork
Spork
22 2800
Jeg fik lavet min i Jupiter Cykler i Lyngby, men jeg tror alle cykel og knallert værksteder kan klare den.
ols3n
ols3n
23 2600
jeg hørte også hos jupiter i glostrup om de kunne reparere den, det kunne de sagtens, men de tog 500 kr i timen, så det er derfor jeg spørger om der er nogen der kan eller kender nogen der kan gøre det for en billigere penge
Hej
Der findes in klub for ejere af Puck knallerter. der er et forum på deres
hjemmeside, måske kan du få gode råd der. Held og lykke med det.

http://www.puchklub.dk/

Hilsen R.
Annonce
Annonce
albino
albino
1771 2635
Hvad pokker er det for et vrag, du har købt? Der kan basalt set være 3 ting galt med den: Brændstoftilførslen, tændingen eller kompressionen. Det skulle da være som pokker, om det er alle 3.

Har du prøvet nogen af de råd, du har fået tidligere herinde??

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

number_29
number_29 Trådstarter
53 2322
jeg fik i dag gnist i tændrøret, men den gad stadig ikke starte..sad nogle gange når jeg så brugte kickstarteren røg der en røgsky ud af udstødningen, men ikke andet... hvad kan det skyldes at den ikke gider starte selvom der er gnist i tændrøret...?
albino
albino
1771 2635
Det lyder lidt som for sen tænding - platinerne skal åbne når stemplet er et par mm fra øverste dødpunkt. Først skal du pille sidedækslet af i venstre side, så du kan se svinghjulet. Så bevæger du kickstarteren lidt nedad, så du kan se hvilken vej, svinghjulet kører (så vidt jeg husker højre om)

Så piller du tændrøret ud. Og du skal bruge en skruetrækker og en smal strimmel papir.

Drej svinghjulet, til platinerne åbner sig. Det gør de som regel, når der er en åbning i svinghjulet udenfor. Sæt papirstrimlen ind mellem platinerne og drej svinghjulet tilbage igen til strimlen sidder fast.

Nu stikker du skruetrækkeren ned i tændrørshullet så den hviler på toppen af cylinderen og drejer stille og roligt svinghjulet så du finder øverste dødpunkt. Altså der hvor stemplet er i top. Drej lidt tilbage, så stemplet er ca. 2 mm fra ØD. Det er lige her, at platinerne skal åbne så meget, at papirstrimlen slipper.

Gør den ikke det, skal du løsne den skrue, der holder platinerne fast, og med en stor ligekærvet skruetrækker dreje den plade, de sidder på, til de gør det. Der er en tap på motorblokken og et hak i platin-pladen, så du kan gøre det.

Herefter skruer du platin-pladen fast igen, og så burde du være 30% nærmere en Puch, der kører

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
number_29
number_29 Trådstarter
53 2322
hej lars og elizabeth
jeg har prøvet dette i foreslog, men den gider stadig ikke starte. den lyder godt nok som om den er tæt på, men alligevel ikke..:S
albino
albino
1771 2635
Hmmm... har du skiftet tændspole, kondensator, platiner, tændrørskabel, tændrørshætte og tændrør? Der kan godt være gnist på tændrøret, når det ligger på cylinderen, men ingen når det sidder i topstykket - gnisten kan være så svag, at den 'blæser ud' i cylinderen.

Så er der benzinen - er det den gamle benzin fra da du købte knallerten, så tap det af og hæld noget frisk på. Skift benzinfilteret, der kan sidde gammel, størknet totaktsolie og blokere.

Endelig kan der også sidde størknet olie ved svømmernålen og i strålespidserne, og chokeren eller gasspjældet kan have sat sig, så jeg vil anbefale at afmontere karburatoren, åbne ned til svømmeren (dækslet hvor benzinslangen går ind i karburatoren) og rense godt med trykluft og evt. en klud med tændvæske/petroleum og åbne ned til gas/chokerspjæld og gøre det samme her. Og blæs alle huller, du kan komme til igennem også.

Det kan jo også være at dyserne i karburatoren skal justeres, der kan jeg ikke hjælpe, der skal en fagmand til.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det er ikke en klub, det er en forretning, læs evt vedtægter

Hold nallerne fra roterende dele

ja kender en gamel gut der roder med puch send dit no. så smser jeg til dig ang.rep
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

  1. Puch Monza
    Lav-Motorcykel (160 svar)
  2. Maxi HJÆLP !
    Lav-Motorcykel (11 svar)
  3. Borring af cylinder, men stadig kun 30 km/t
    Lav-Motorcykel (3 svar)
  4. min gamle puch...
    Lav-Motorcykel (6 svar)
  5. Problemer ved koldstart af diesel
    Lav-Bil (25 svar)
  6. Gearing
    Lav-Motorcykel (15 svar)
  7. Bule i forrør
    Lav-Motorcykel (6 svar)
  8. Brændeovn og sundhedsskadelige partikler
    Over hækken (23 svar)
  9. reparation af ødelagt ventil på CPI?
    Lav-Motorcykel (5 svar)
  10. Ginge plæneklipper kører dårligt... :(
    Lav-Bil (29 svar)

Populært lige nu

  1. Bjælke dimensionering og understøtning
    Lav-Hus (læst 242 gange)
  2. Bil ikke brugt i 1½ år.
    Lav-Bil (læst 1429 gange)
  3. Udendørs stikkontakt til indmuring
    Lav-Hus (læst 160 gange)
  4. Kiprelæ brændt af?
    Belysning (læst 224 gange)
  5. Radiatorskjuler/bænk
    Lav-Hus (læst 282 gange)
  6. Specialfarve på nye vinduer
    Lav-Hus (læst 196 gange)
  7. Kan (og må man evt. selv?) Skifte denne stikkontakt?
    Lav-Hus (læst 194 gange)
  8. trykpumpe til 50m slange
    Lav-Have (læst 236 gange)
  9. Let tag til erstatning af eternit skiffer, hvilke muligheder?
    Lav-Hus (læst 245 gange)
  10. Forkert loft
    Jura, reglementer og krav (læst 844 gange)

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

 

Følg med