udskiftning af toppakning/topstykke

confused Ang. Golf 2. Jeg har fået afvide af en, at grunden til at min olie i bilen er helt klumpet og ser helt helt forkert ud, er pga der er kommet vand ind i olien..
Har været ved at skille motoren lidt af. Men har jo så ikke så meget forstand på det rolleyes .
Så hvor langt nede sidder toppakningen? Og hvordan ser jeg om topstykket er blevet skævt af overophedning?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Jossi

confused . Men har jo så ikke så meget forstand på det rolleyes .
Så hvor langt nede sidder toppakningen? Og hvordan ser jeg om topstykket er blevet skævt af overophedning?


Med den indrømmelse bør du allerførst skaffe dig en rep.håndbog, f.eks. Haynes.

Med venlig hilsen
ktm

 

toppakningen sidder under topstykket du skal have ventildækslet-kaburatoren-udstødningen- div vandstudser-topstykket-tandremmen-div kølerslanger-knastakslen-osv pilet af. Topstykket sidder fast med 8 strækpolter under ventildækslet. Når at topstykket er pillet af kan du se toppakningen den ligger lige under topstykket og kan pilles af uden besvær.
Angående skævheden på topstykket skal du tage og sende det til planslibning på et special værksted samtidig kan du så få trykprøvet topstykket og få konstateret om det er revnet hvis det er revnet skal der et andet til.
Husk at skifte olien inden du starter bilen igen der burde nok også skiftes olie tætninger i topstykket da det nu er taget af.
Når at du skal til at samle det hele igen skulle man nok også invistere i en ny taktrem(tandrem)+remstrammerhjul
Har du en email adresse kan jeg sende haynes manual til dig
Hej
Husk så lige på en meget væsentlig ting hvis du går i gang med jobbet.
Grundstil motor, og når tandremmen skal på igen, kontroller mærker passer.
Husk momentnøgle til at spænde top. m.m.
mvh autoole
Ps og så henviser jeg iøvrigt til mit forgående indlæg.
Citat fra Jossi

confused Ang. Golf 2. Jeg har fået afvide af en, at grunden til at min olie i bilen er helt klumpet og ser helt helt forkert ud, er pga der er kommet vand ind i olien..
Har været ved at skille motoren lidt af. Men har jo så ikke så meget forstand på det rolleyes .
Så hvor langt nede sidder toppakningen? Og hvordan ser jeg om topstykket er blevet skævt af overophedning?


tilslutter mig stortset hvad de andre skriver rolleyes , men der er jo en årsag til at din toppakning er smuttet!
har du har kørt bilen tør for vand?
er der en utæt slange et eller andet sted ?

jeg har selv skiftet toppakning nogle gange på en G2,

og du skal bruge følgende
en haynes manual ( det er guld værd for en perlestens mekker )
en moment nøgle
et remstrammer hjul til din tandrem
en ny tandrem (man kan lige så godt skifte den med det samme)
nye strækbolte til dit topstykke (kan ikke huske om det er 10 eller 12stk)
en toppakning ( du kan hos Thansen få et "slibesæt" med alle pakninger du skal bruge)


om dit topstykke er skævt, der har du 2 muligheder enten piller du alt af det og sender til planslibning, eller også tager du chancen og tror på det er ok putter den nye toppakning og ser tiden an.

det er gået godt for mig de gange jeg har lavet det nummer,
men der har jeg også vidst hvad årsagen til den defekte pakning var

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Ud fra de råd jeg har fået. Både her og af andre, bliver den nu kørt på værksted.. smile
Kunne godt se at det ville simpelthen blive for stor en mundfuld at stå med selv.
Men hvis der er nogen der er interresseret i at få en gammel golf fra 88, at stå og rode med selv, så er den til salg, hehe.

Det er ihvertfald det der sker med den når den kan køre igen!!!

Kan godt mærke på mig selv at jeg ikke rigtigt er så meget til de der gamle biler. (Det er KONEN absolut heller ikke wink ) Så jeg må ud og kikke mig om efter noget andet.

Men tak for alle rådene

Jossi
Så er spørgsmålet om det kan betale sig for dig at ofre penge på den???

Du skal tænke dig om nogle gange inden du kaster penge i den på et værksted. Lige pludselig viser der sig noget mere osv osv.

Hvad kan du overhovedet få for den når den kan køre?

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra Jossi

Ud fra de råd jeg har fået. Både her og af andre, bliver den nu kørt på værksted.. smile
Kunne godt se at det ville simpelthen blive for stor en mundfuld at stå med selv.
Men hvis der er nogen der er interresseret i at få en gammel golf fra 88, at stå og rode med selv, så er den til salg, hehe.

Det er ihvertfald det der sker med den når den kan køre igen!!!

Kan godt mærke på mig selv at jeg ikke rigtigt er så meget til de der gamle biler. (Det er KONEN absolut heller ikke wink ) Så jeg må ud og kikke mig om efter noget andet.

Men tak for alle rådene

Jossi


får vi mon at vide hvad værkkstedets dom og ikke mindst pris var? cool

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg venter stadig på at de kan komme i gang med bilen på værkstedet..
Han ville kikke på den og så sige hvor slemt han troede det var med den, inden han gjorde noget ved den.

Regner da med at jeg kan få et sted mellem 13-15 for den..


Om ikke andet så kan jeg da sælge den som rå-jern. biggrin HEHE biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis