Nye utætte vinduer

Vi er lige flyttet ind i vores spritnye hus.

Vi er tilfreds med det héle, bortset fra een ting........ vinduerne.

Vi købte hvidmalede sprosse-kernetræsvinduer af en éne-forhandler af vinduerne der er lavet i Estland, eller Polen, eller deromkring.

Halvdelen af vinduerne er utætte, og ved nogen af vinduerne ligefrem øser det ind med vand, når der er blæst og regnvejr.

Vi tør ikke gå hjemmefra, når der er hårdt vejr, fordi vi er bange for det fine trægulv, der tager skade, hvis vi ikke er der, til at tørre vandet, der kommer fra vinduerne, op med det samme.

Vinduerne bærer klistermærket Dansk Vinduescertificering.

Dem der sælger vinduerne, har været her, for at reparere dem. De mente at utætheden skyldtes malingen der var knækket mange steder i samlingerne ved sprosserne. Derfor har de pletmalet og sprøjtet med Sica-flex disse steder.

Problemet er bare, at vinduerne stadig er lige så utætte.

Hvad kan vi gøre, og hvad er Jeres meninger om dette store problem vi har.

Vinduerne har 5 års garanti.

laura
Vi er lige flyttet ind i vores spritnye hus. Vi... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej allesammen.

Tak for de mange rigtig gode svar.

Jeg ved mere, forhåbentlig senere idag, så jeg skal lade høre fra mig.

v.

laura
Citat fra Anjins-Honey

Hej Bertelsen
Hvis de vinduer nu er så utætte og driv våde, er det så nok at pille glasset ud og fuge det om...........Skal vinduerne ikke først være rigtig tørre, før det kan fugesSøren


Jeg er da også blevet lidt nysgerrig, ved at læse om at fuge disse vinduer.

I alle mine vinduer, store som små, er glassene sat i med en slags fugebånd og altså ikke kittet eller fuget.
Men jeg har da ikke observeret antydning af vand igennem disse fugebånd.

I stedet for at fuge, kunne man vel benytte fugebånd, og på den måde komme uden om at vinduerne er våde, og så få det klaret inden vinteren alligevel.
Selvfølgelig vil det altid være rarest at gøre sådan noget med tørre vinduer, men det er vist ikke længere et muligt issue i år.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen.

Sælger er nu gået med til, at udskifte alle vinduer. :p :p :p

Det er vel også det eneste rigtige.

Tak for de mange gode indlæg.

Venligst

laura
Hurra hurra ! Laura det var da en god nyhed, har du så også fået det skriftligt så Aben ikke bare trækker dig rundt ved snydeskaftet.

V.h. Håndværkeren
Til lykke Laura (som mit seneste barnebarn også kommer til at hedde!! :-) )
Tør vi håbe på, at støtte fra dette forum har været medvirkende til at give dig styrke til at kæmpe?

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Det er da et vigtig skridt på vejen til sejr....

Sejren er først rigtig i hus den dag vinduerne er skiftet og de nye lever op til forventningerne.
Efter dine mange problemer indtil nu vil jeg kraftigt råde dig til at få det hele skriftligt. Dels at vinduerne bliver udskiftet uden omkostning for dig. Dels en klar tidsplan for hvornår udskiftningen starter og hvornår den er afsluttet.
Få også gerne noteret hvilken udformning vinduerne skal have. Samt antallet af vinduer.

Burde ikke være nødvendigt, men omvendt burde de første vinduer jo også have været i orden... Så hellere lidt streng nu og du ved hvornår der skal ske noget og hvad der skal ske.rolleyes

MVH Njord
Hej
Ja jeg ville lige trække mit hurra ud til ombytningen er foretaget, for hvis alle dine vinduer har det problem,
hvorfor skulle de nye så være bedre, medmindre fabrikanten har fundet ud af problemet i mellemtiden.

Husk at få et bilag-bevis på ombytningen, da garantien på 2 år starter forfra
på de vinduer du får monteret.

Når de er monteret, så tag vandslangen og skyld vinduerne ordentlig, og check så om der kommer vand ind.

Hvor bliver vinduerne produceret-? i danmark eller udlandet.-?
og hvis jeg må spørge, hvad hedder vindue-firmaet.-?

Håber for dig at det virkelig er OK når de er ombyttet, for det er da virkelig
rigtig ærgelig med et sådan problem.

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også