Fliser og fugerne

Hey.

Min far har fået lagt fliser for ca 1 år siden, og dengang var det hele pænt og fint,

Efter lidt tid kom nogen af fliserne til at ligge løse og dem skiftede han så selv, og fugede efter, dengang tænkte vi ikke vider over det men nu er der endnu nogen fliser der ligger løst, og med dem vi har skiftet så er det i alt 15 stk 30*30 fliser.

De er lagt ned med en Alfix combifix, nogen der har en ide til hvad der kan være galt siden dette sker, har hørt nogen sige at det kan være limen der har været en fejl i???

Men nu hvor så han har fuget efter de steder fliserne er skiftet, ja så har fugerne ikke den samme farve selvom det er den samme slags der er blevet brugt.

Nogen der ved om man nu kan gøre noget for at få fugerene samme farve, evt. nogen man kan smøre oven på dem som binder der til og vi så kan nærmest "male" alle fugerne??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i forbindelse med ombygning af vores køkken som har mosaik på væggene har jeg fjernet og tilføjet nogle stykker, problemet med fugene har jeg løst på den måde at jeg skrabber et tyndt lag af det hele så smører jeg et tyndt lag fuge masse over det hele.Faktisk kan man ikke se forskellen her.

Det der er tydelig forskel er selve mosaik fliserne da nogle er ældre og derfor mistet lidt af glansen i forhold til de nye.
go fornøjelse

p /p
Det er en rigtig god idé, at give fugerne en "fuge-forsegler" efter lægning af nye fliser - det gør at de er bedre beskyttet og ikke ændrer farve så hurtigt - ligeledes kan der ikke trænge skidt ned i dem, som kan være svært at rengøre.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Alfix er en tyndere slasker lim og hvis der har været lidt formeget vand i er det måske skylden,,,,,,i forhold til hvis man bruger Lip Fliserklæber flex.
Du bliver nok nødt til at hakke resten af fugen op, måske ikke så dyb, hvis du vil have det til at holde, og i vil have samme farve.

Med venlig hilsen

Søren
oki takker..

Det er bare sjovt for den lokale tømmerhandel sagde da vi købte fugen til de nye fliser at lige meget hvor meget vand, så ville farven ikke ændre sig.


Ikke nogen der ved hvad der er galt siden fliserne bliver løse?
Citat fra Guffi

oki takker..

Det er bare sjovt for den lokale tømmerhandel sagde da vi købte fugen til de nye fliser at lige meget hvor meget vand, så ville farven ikke ændre sig.


Ikke nogen der ved hvad der er galt siden fliserne bliver løse?


Tja, det er jo ikke nemt at gætte sig til hvorfor de bliver løse - hvilket underlag har du?

Omkring farveændring så er det uundgåeligt med mindre de får en overfladebehandling - fugerne suger skidt ellers.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jae, men problemet med farverne er at de gamle er meget lysere end de nye, hvilket jeg syntes er mærkeligt, men det løser vi med at hakke lidt af og så give en ny omgang.


Underlaget er et helt ny støbtgulv, og limen er denne combifix.

Det ene rum er med varme og det andet er uden varme i gulvet.
Er gulvet blevet primet inden fliselægningen - for hvis ikke så suger underlaget væsken fra fliseklæben og klæbeevnen bliver ringere.

PS! I feks Silvan kan du få en fugeskraber, der nemt kan fjerne de eksisterende fuger.


Citat fra Anjins-Honey

Hej vi prøver igen
Alfix er en tyndere slasker lim og hvis der har været lidt formeget vand i er det måske skylden,til at fliserne går løse,,,,,i forhold til hvis man bruger Lip Fliserklæber flex, som er mere en type dej. Formeget vand giver en dårligere lim.
Vedr. Fugerne, bliver du nok nødt til at hakke resten af fugen op, måske ikke så dyb, hvis du vil have det til at holde, og i vil have samme farve.
og
ja som en anden skriver farverne ændre sig med alderen, som også "vi" gør.

Med venlig hilsen

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også