Etablering af nyt gulvafløb i badeværelseslejlighed (Pris)

Hej

I forbindelse med at jeg tænker på at restaurere mit badeværelse overvejer jeg at få lavet et nyt afløb i gulvet, da jeg i øjeblikket kun har et afløb midt på gulvet. Jeg vil så lave et afløb ca. 50 cm fra det eksisterende, så jeg samtidig kan lave en regulær kabine. Jeg er godt klar over at det nok ikke helt er noget jeg selv må lav, men da jeg bor i stuen og der kun er en kælder under regner jeg ikke med, at der er de store problemer med at etablere et nyt afløb. Måske er det det forkerte forum, men jeg kunne godt tænke mig måske et bud på hvad sådan en etablering vil koste at få lavet?

Mvh
Mandula
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øhm.... Med "afløb" mener du så til kloak ?
Hvis du mener til kloak, så skal du jo have en ny stikledning, og det skal rigtigt nok laves af en kloakmester. Det vil nok koste omkring kr. 4-12.000,- plus det løse, og det er hvis din 1 meter brønd sidder lige udenfor vinduet.
MEN... Hvis du mener at du vil have et gulvafløb (rist) der går over i et ANDET afløb i SAMME rum, så må du da gerne lave det selv.
Men hvis du planlægger at "splejse" de to afløb i kælderen... Så ved jeg ikke lige om det er ok.
Det er dog i orden hvis du eks. river dit gulv op og laver en ekstra rist et andet sted i badeværelset der fører over til dit nuværende afløb, og så lægger nyt gulv. Det er dog ikke altid muligt, da mange især ældre lejligheder ikke lige har været voldsomt praktisk indrettet da de fik installeret badeværelser i sin tid.... Ofte vil du dog opleve i nyere "eftermonteringer" at der f.eks. er lavet et trin op til badeværelset. Afløb, gulvvarme osv. går så under gulvet, UNDEN at genere beboeren nedenunder, og UDEN at samlinger og rør ligger i et andet rum. Hvad har du ?
Jeg kunne godt tænke mig at splejse de to afløb i kælderen, men måske man bare kunne lave et andet afløb i samme rum, hvis man må lave det selv.
Grunden til splejsningen i kælderen, var egentlig at jeg ikke troede der var plads (i gulvhøjden) til et "ekstra" afløb på det nuværende afløb. Men er der ikke en masse regler man skal være opmærksom på hvis man selv skal etablere et nyt afløb i samme rum?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis