grøn indmuringsdåse

Er ved at lave huller til grønne indmuringsdåser. Men forstår ikke hvordan kontakten skal sættes fast, dåsen er jo helt glat på indersiden, så vil kontakten vel bare falde ud?
Hvad mangler jeg for at få det til at hænge sammen?

Green

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej green,

Der mangler ingenting, din afbryder eller stikkontakt har nogle små gribearme/modhager som der bliver spendt ud på dåsen og på den måde sidder den fast.

Så klø du bare på med dåsen

Mvh

Klaus
Hej

der sidder normalt nogle gribearme på selve kontakten, som spændes ud ad når man spænder skruerne foran. Alternativt kan man bruge en slags monteringsskurer (kan dog ikke lige huske størrelsen), der skrues ind i de huller der er inde i dåsen.

Håber det hjælper lidt

mvh
Jørgen
Hej

Jeg bruger som regel ALTID afbryderskruer når jeg monterer i indmuringsdåser. Det er det eneste der holder ordentligt.

Mvh
Elektrikeren.
Citat fra thedjh

Hej

Jeg bruger som regel ALTID afbryderskruer når jeg monterer i indmuringsdåser. Det er det eneste der holder ordentligt.

Mvh
Elektrikeren.


Problemet med disse rigtig udmærkede afbryderskruer er, at de kun fås hos elektrikeren til en lille formue pr. stk! confused

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Problemet med disse rigtig udmærkede afbryderskruer er, at de kun fås hos elektrikeren til en lille formue pr. stk! confused

mvh
ktm

Første hit på Google har dem fra ca. 2-3 kr stk afhængig af længde.

mvh
Jørgen
Annonce
Citat fra ktm

Problemet med disse rigtig udmærkede afbryderskruer er, at de kun fås hos elektrikeren til en lille formue pr. stk! confused

mvh
ktm


Ja, det er rigtig, men det er den eneste måde og lave det rigtig på. så er prisen ikke så vigtig.

Mvh
Elektrikeren
Det er muligt at det ser bedre ud at kontakterne er plane med væggen, men når man gerne vil sætte en ekstra stikkontakt op ved siden af bliver det besværligt - derfor undgår jeg dem såvidt muligt - ligesom jeg heller ikke bryder mig om monteringsdåser til pladevægge.

Ved at bruge fremstående underlag, skal der kun bores nogle nogle små huller i væggen til ledningerne og underlaggene kan monteres vha. 2 skruer - evt. + rawplugs. Når jeg så vil sætte yderligere stikdåser op ved siden af - er det blot at knække hul mellem underlaggene og føre ledningerne igennem.
Hej.

Jeg bruger også altid afbryderskruer. Jeg ved at de holder bedre, og jeg gider altså ikke at se på afbrydere eller især stikkontakter der hænger halvt ude af væggen fordi der bliver trukket i ledningen istedet for stikket!

Mht. underlag kan det sagtens lade sig gøre at lave en indmuringsdåse ved siden af en eksisterende, uden at der skal males/tapetseres om. Det kræver lidt tålmodighed og snilde. Og så synes jeg det er meget pænere end underlag.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra Næstformanden

Hej.

Jeg bruger også altid afbryderskruer. Jeg ved at de holder bedre, og jeg gider altså ikke at se på afbrydere eller især stikkontakter der hænger halvt ude af væggen fordi der bliver trukket i ledningen istedet for stikket!

Mht. underlag kan det sagtens lade sig gøre at lave en indmuringsdåse ved siden af en eksisterende, uden at der skal males/tapetseres om. Det kræver lidt tålmodighed og snilde. Og så synes jeg det er meget pænere end underlag.

Næstformanden


hmm... hvis afbryderen kan rives ud af væggen er det vel ligemeget om man har hevet i ledningen eller stikket ? smile
Forstå mig ret... Når støvsugeren er sat i stikket 30 cm over gulvet, er det nemmere lige at rykke i ledningen end at bukke sig og tage stikket ud ved kontakten.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også