Affugter til vaskerum i kælder Metro 4060

For at komme fugten til livs i kælderen, primært om sommeren og primært fra tøj der er hængt til tørre samt badeværelset (der dog har timer+fugtstyret udsugning) har jeg besluttet mig for at sætte en affugter op permanent.
Jeg vil dog gerne have, at den holder længere end garantiperioden er i DK, hvorfor jeg vil høre om der er nogen der benytter - og evt. anbefaler - METRO 4060

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender intet til Metro - men vi satte for 6 år siden en Woods affugter op i vores uisolerede vaskerum i kælderen. Og hvis man kan lide at hænge sit tøj til tørre, er en affugter suveræn. Vi har den (dengang) mindste affugter fra Woods, og den tørrer tre maskinfulde overnight... og garanterer samtidig en tør kælder.

At den tillige er billigere i drift end en tørretumbler, bevarer varmen indenfor og har 5 års garanti, gør jo ikke glæden mindre.....

Så jeg kan kun anbefale det.....

Mvh.

Jan R.
Metro affugteren er udemærket, den er meget lødløs (nok den mest lydløse på markedet)

Den pris du har fundet der er rigtig god, men kan nok findes billigere *S*

Mht woods, så er der kun 5 års garanti på kompressoren, 2 år på resten. De modeller af woods jeg har hørt er meget støjende i forhold til tilsvarende

Ellers kan jeg anbefale en affugter fra firmaet www.KGK.dk f.eks en 28L model. De har 3 års god gammeldags garanti på alle deres varer!

Mvh

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Metro affugteren er udemærket, den er meget lødløs (nok den mest lydløse på markedet)

Den pris du har fundet der er rigtig god, men kan nok findes billigere *S*

Mht woods, så er der kun 5 års garanti på kompressoren, 2 år på resten. De modeller af woods jeg har hørt er meget støjende i forhold til tilsvarende

Ellers kan jeg anbefale en affugter fra firmaet www.KGK.dk f.eks en 28L model. De har 3 års god gammeldags garanti på alle deres varer!

Mvh

Klaus


Interessant hvis du mener at 4060'eren kan findes billigere - har du en link - din egen webshop er markant dyrere og pudsigt nok optræder produktet tilsyneladende to gange under to forskellige vvs numre (359521200 & 999999500).

NB.: Priserne på din webshop er i løbet af de sidste 24 timer blevet ændret til "Ring for pris" ;-)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hej TvE,

Det er desværre tit at alle netshops fra AO (ca.130 netshops) ikke er oppe i weekenden, eller specielt om søndagen,det er desværre ikke noget som jeg har indflydelse på.

Jeg sender dig lige en PM

Mvh

Klaus
Klaus (spotvvs) kan du ikke også lige sende mig en furnuftig "LDS" medlemspris på denne affuger. Jeg er selv blevet lidt lun på ideen. Det er jo en billig form for kondendenstøretumbler. Dog ikke så hurtig som en rigtig tørretumbler.
Jeg søgte lidt på emnet og faldt over denne artikkel: http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12156

Klaus: Vil du kommentere på denne models evne til at tørre under kølige forhold, i forhold til andre modeller. Den skal jo virke i kælderen.

mvh Hans
Citat fra Hans123456789

Klaus (spotvvs) kan du ikke også lige sende mig en furnuftig "LDS" medlemspris på denne affuger. Jeg er selv blevet lidt lun på ideen. Det er jo en billig form for kondendenstøretumbler. Dog ikke så hurtig som en rigtig tørretumbler.
Jeg søgte lidt på emnet og faldt over denne artikkel: http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12156

Klaus: Vil du kommentere på denne models evne til at tørre under kølige forhold, i forhold til andre modeller. Den skal jo virke i kælderen.

mvh Hans


Tjae producenten opgiver selv i deres datablad der kan findes på deres website:

Metro 4060:
27 grader & 60%: 7 l/24h *
30 grader & 80%: 14 l/24h
Arbejdsområde 5-40 grader 10-80%

Men hvor effektiv den er ved fx. 15-20 grader, tjae…

*"Alle" andre benytter 20 grader, så jeg afventer svar fre metrotherm om de nu også mener 27 grader!

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hej Hans,

Selvfølgelig får alle medlemmer af LDS en rabat på 10% *SS*, noget skal i jo have for at læse mine spam indlæg *SS*

Ovennævnte var selvfølgelig ment som en joke, og da vi formentlig deler den samme form for humor, så burde der ikke være tvivl om dette!!!

Fin Annonce fra Ide nyt, men jeg kan ikke lige se at der er nævnt nogle affugtere, udover at der er billede at 2 Appliance og 1 Woods affugter

Du kan godt få en affugter der tørrer lige så godt som en kondens tørre tumbler, det er jo bare at købe den stor nok!

Nu skriver du ikke noget om hvor koldt du har det i kælderen, men min erfaring er at Woods de snyder påvægten (målt ved 90% fugt) hvor de fleste andre er målt på 80% fugt, metrotherm angiver deres model 4060 til ved 60%(7L/60% og 14L/80%)

Du kan få affugtere der har indbygget varmelægeme på f.eks 800 watt, som kan hjælpe med at tørre vasketøjet, ellers varmer de fleste affugtere rummet op med 2-3 grader, så du har helt ret i at en affugter ikke nødvendigvis er en dårlig investering.

Mvh

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Hej TvE,

Det er desværre tit at alle netshops fra AO (ca.130 netshops) ikke er oppe i weekenden, eller specielt om søndagen,det er desværre ikke noget som jeg har indflydelse på.

Jeg sender dig lige en PM

Mvh

Klaus


Tak for PM, har lige svaret.

NB Din webshop's menustruktur er iøvrigt slet ikke glad for hverken Safari eller Firefox, hvilket er synd for os Mac brugere…

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Klaus: Tak for tilbudet!

TvE: Fandt du ud af om der skulle stå 20C? Jeg kunne slet ikke finde deres hjemmeside. Klaus: det kan være at du kan svare på det?

Klaus: Jeg vil tro, at der hvor jeg har brug for den er ved 15C og 60-90%. Jeg har ikke sammenlignet med andre, men kan du sige om den er bedre eller ringere end andre i samme prisklasse inden for dette arbejdsområde? Eller om du har et bedre alternativ (ved dette arbejdsområde) i samme prisklasse.

mvh Hans
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis