Gulvvarme i bjælkelag på 1. sal

Jeg ved godt at dette emne har været oppe mange gange, men der er noget jeg er kommet i tvivl om.

Hvis jeg laver forskalling nede imellem bjælkerne sådan at
varmefordelingspladerne er i niveau med overkant bjælker, herefter ligger jeg en 22 mm plade (evt gulvspånplad) og så er det jeg kommer i tvivl skal der så en gipsgulvplade mere ovenpå eller er det ikke nødvendig?
Herefter regner jeg med en vådsikringsmembran og fliser.

Det er vigitigt for mig at have så lave byggehøjde som muligt, da jeg ikke ønsker mit gulv i badeværelset bliver højere en resten af gulvet på 1. sal.

En alternativ er at købe de gulvvarmeplader med spor, men jeg syntes de er lidt dyre. Men der har jeg jo det samme spørgsmål omkring gipspladen.

MVH
Flemming
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming

Jeg tror ikke jeg ville vælge gulvspånplade, men enten en X-finer plade på 22-25 mm, eller en fibergipsplade(fermacell eller lign.) i samme tykkelse

Brug godt med skruer, og lav evt. samliner over en strø/forskalningsbrædt, (ingen flyvende samlinger) og brug godt med lim ved samlinger. Hvis du skal lave en samling et sted hvor du ikke har en strø, så skrug et forskalningsbrædt under, så den samler de to plader, og brug godt med lim.

Brug blå lip til at lægge dine fliser i evt. tilsat en pose elestisk binder.

Brug en god tandspartel, så der kommer godt med lip under, så tror jeg ikke du for problemer

Mvh

Klaus
Hej Claus

Tak for dit svar.

Vil det hjælpe hvis jeg ligger et par ekstra bjælker ned sådan at afstanden mellem støerne kommer under 400 mm. Det er jo vigtig underlaget er i orden.

Den fermacell kender jeg ikke lige, men jeg må jo ligge kigge i den lokale.
ener du dermed jeg godt kan undgå den 10mm gulvgips.

MVH
Flemming
Hej Flemming,

Ja, du behøver ikke at lag gips.

Jeg tror nu din gulvkonstruktion er helt ok, men du har da helt ret i at en ekstra strø kun vil gøre det hele mere stift, og hellere være sikker end at det slår revner bagefter.

Ja tjæk lige udvalget i din lokale, der hvor jeg handler har de Fermacell, men der findes flere producenter.

I stedet for at købe en tyk plade, kan du jo også købe f.eks en 10+13 mm og lægge 2 lag med forskudte samlinger, det bliver det i hvert fald ikke ringere af.

Mvh

Klaus
Hej
Prøv og gå ind under Lips Hjemmeside.Og evt. skriv til dem.
www.lip.dk
Og så husk den vådrumsmembran , den er livsvigtig.

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis