Ingen varme

Hej
Jeg har for 3 dage siden startet mit stokerfyr op igen efter 3 mdr. sommer pause, så langt så godt. Men nu er problemet at jeg sagtens kan få varme i radiatorene på 1 sal. men i stueetagen sker der intet, ligegyldigt hva' jeg prøver???
Vandet kommer ind i huset i stueetagen og ryger direkte op på på 1. sal hvor varmsvandsbeholderen er. jeg har været rundt og lufte alle radiatorerne ud, så det skulle umiddelbart ikke være det??

Er der nogen der kan hjælpe mig??

Venlig hilsen
Jan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et 1 eller 2 strengsanlæg du har ?

Allan
Citat fra Welander

Hej
Jeg har for 3 dage siden startet mit stokerfyr op igen efter 3 mdr. sommer pause, så langt så godt. Men nu er problemet at jeg sagtens kan få varme i radiatorene på 1 sal. men i stueetagen sker der intet, ligegyldigt hva' jeg prøver???
Vandet kommer ind i huset i stueetagen og ryger direkte op på på 1. sal hvor varmsvandsbeholderen er. jeg har været rundt og lufte alle radiatorerne ud, så det skulle umiddelbart ikke være det??

Er der nogen der kan hjælpe mig??

Venlig hilsen
Jan


Hej Jan..
Er der en cirk.pumpe på dit anlæg ?? og er du sikker på den kører.??

Mvh Jan J
Nu er jeg ikke den store vvs mand:0)
Når du siger 2 strenget hva betyder det så??

Der er cirk.pumpe på anlæget og det lyder osse som om den kører
Har lige været ude og tjekke cirk.pumpen. På selve pumpen er der 3 indstillinger, hvor den står på 3. Ovenpå pumpen sidder en lille sort box hvor der osse er 3 indstillinger den stod på 2. Jeg har nu prøvet og stille den på 3 og nu ser det ud til at der sker noget
har du undersøgt om radiatorventilerne hænger - af med termostathovedet og ryk forsigtigt frem og tilbage i den lille stål pind til den går frit

Med venlig hilsen

Fladder
Vil også gætte på Fladders løsning. Måske er din overetage indrettet senere, så dine ventiler heroppe er nyere? Eller de er skiftet af en omgang (når først man har vandet væk, kan man lige så godt skifte alle ventiler på en etage).

Jeg klarede mig en overgang ved at smide en dunk (2,5 liter til 200 m2 hus) kølervæske i systemet - det smører ganske fortrinligt og gjorde, at jeg kunne sætte cirkulationspumpen en tak ned.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis