Swedol ??

Hej derude

jeg har læst lidt rundt om at man skal passe på med det her swedol men jeg har i sinde at bruge det på suzuki gs 500 den er fra 93 er der nogen som mener at det skal man slet ikke gører og hvorfor trode det var en sund kur for motoren.

jeg vil bruge det for jeg synes den snakker lidt i motoren og det er ikke knastkæden det har jeg fået tjekket hvad kan det ellers værer ??
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dengo.
Det kan være dine ventiler der klapre er slidte, det kan være en godt slidt gearkasse der skrumler lidt.
MEN jeg har god erfaring med brug af Swedol på min CX 500 som jeg engang havde, det var nærmest som at havde fået en ny motor i stellet. Men der er lige et råd jeg vil anbefale dig at følge.
Du skal kun hælde halvt så meget Swedol i første gang når du skifter olien, og bland det sammen i en dunk før du hælder det på. Ryst dunken grundigt så du er sikker på at det er blandet. Og så må du ikke bruge koblingen før motoren har været rigtig godt varm, så kan du nemlig recikere at Swedolen sætter sig imellem dine koblings plader og så vil den skride et godt stykke tid inden det er slidt af igen. Men det virker, endda komprecionen bliver bedre.

V.h. Håndværkeren
Takker for rådet jeg tro en af de næste dag vil gøre alvor af det og så må vi hvad der sker det kan jo kun gå galt biggrin
Hej
Du burde også lige læse denne tråd: Indenbordsmotor - "Swedol"

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra Dengo

Takker for rådet jeg tro en af de næste dag vil gøre alvor af det og så må vi hvad der sker det kan jo kun gå galt biggrin

Du kunne jo også bruge 3 minutter i selskab med din sunde fornuft og se om du kan komme på bare en god grund til at sådan en omgang skulle kunne hjælpe på noget som helst
René
Annonce
Hej René.
Jeg er ikke lige klar over hvad der er gået galt hos dig, men Swedol er et ganske udmærket produkt brugt med omtanke.
Så vidt jeg lige husker anbefales et blandnings forhold på 4:1 jeg anbefaler Dengo at blande 8:1 i første omgang for at se om det give ham et lille resultat, så kan han ved næste olie skift give den 4:1:
Swedol lægger en ganske tynd men meget slidstærk hinde på alle sliddele og give altså en bedre motor gang i en slidt motor.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Hej René.
Jeg er ikke lige klar over hvad der er gået galt hos dig, men Swedol er et ganske udmærket produkt

Da det skete allerrede under fødslen kan jeg heller ikke huske hvad der gik galt og så har du gættet rigtigt,jeg tror ikke på at Swedol (eller andre mirakkelmidler til motor eller hals) løser noget som helst problem,i bedste fald sker der ingen ting.
René
det kan godt være der skal et mirakel til men hvad pokker der ved at prøve så man er fri for at skulle til at skille hele motoren ad hvis det kunne hjælpe lidt på er det da også en start ik ?

det er jo heller ikke lige meget om man skal ud og bruge flere tusind kr. på at rep. for så vil jeg da heller købe en ny god brugt motor med færre kilometer på klokken da min har gået omkring 82000 km. self trænger den nok til en gang justering og det skal den da også have men ville bare se om det her swedol måske kunne hjælpe på lidt af problemetwink
Hej ALB69.
Nu er jeg ikke til væddemål, ellers kunne vi vædde lidt, jeg er nemlig bange for at du vil tabe.
Der må jo være en grund til at produktet nu har været i handelen de sidste 15 år, ellers ville det nok forlængst været afgået ved døden.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Der må jo være en grund til at produktet nu har været i handelen de sidste 15 år, ellers ville det nok forlængst været afgået ved døden.


Selvfølgelig er der en grund,men den er ikke nødvendigvis,at produktet duer eller er godt.
Jeg kan også købe heroin,tobak,landminer,cola og mondeoer ja sågar kan jeg købe en MZ og fylde noget olie fra Netto eller Fakta på og koge afsted i røg og damp,at produkterne er på hylderne,skyldes at de sælger og ikke at de nødvendigvis er pengene værd.
Det er da en personlig sag,om man vil tro på de løfter som producenter af sjove ting,fylder i hovedet på mulige kunder.
Med en hurtig søgning og et løsthængendene Visa kort kan man hælde nye lejer,pakninger,foringer og stempler ned igennem oliepåfyldningen på en Scania Wabis og hvis vandpumpen også er stået af kan man købe en ny for en flad hund og fylde ned i køleren.
Hvis man vil skåne miljøet,eller ens økonomi halter,kan man bare købe nogle produkter der har været på markedet i langt over 15 år og hokus pokus en brændstof besparelse på mindst 280%.
For mig (mine biler kører +250.000Km.uden tilsætning af flydendene metal eller Swedol)er det øre gas,men hvis nogen tror på løfterne mener jeg ikke at noget er gået galt for dem,det er deres eget frie valg.
René
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis