Hjælp!! Til Maxi.

Jeg har købt en gammel Puch Maxi MEGET billigt(300 kr.). Den har stået ude et år og er meget rusten. Da jeg prøvede at sparke den igang kom der vand ud af topstykket. Jeg skilte det hele ad og rensede karburatoren, tjekkede tændrøret og sikrede mig at der kom benzin til motoren, men den vil stadig ikke starte. Hvad kan det være? Tændingen?

Håber nogen kan hjælpe!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er med stor sandsynlighed tændningen, har du tjekket om der var gnist på tændrøret, vel og mærke et nyt tændrør.
Men at der kom vand ud af cylinderen kunne tyde på at den er fisket op af vandet, så jeg vil anbefale dig at tage stel nummeret og ringe til Politiet for at tjekke om den er stjålet. Du kan komme slemt i klemme hvis du bliver taget på landevejen på en stjålet knallert.

V.h. Håndværkeren
Købte for mange år en Suzuki knallert - den gik ud, hver gang man kørte igennem en vandpyt - det var netop tændrørshætten, som ikke sluttede tæt ned om tændrøret.

Men ellers - Har du prøvet at tage tændrøret ud og losse til kickstarteren og så snuse til tændrørshullet? Hvis det ikke lugter af benzin, er der stadig noget galt med brændstoftilførslen. Evt. svømmeren der hænger.

Den benzin, der stod i tanken da du købte den, er formodentlig ikke meget værd mere, sørg for at få al det gamle ud. Der kan også være vand i bunden af tanken. Og skift benzinfilteret, det kan være fyldt med 'indtørret' 2-taktsolie fra den gamle benzin.

T. Hansen har et komplet tændings-renoverings-kit, hvor du får tændspole, platiner, kondensator, tændrørskabel og -hætte til en særdeles favorabel pris (dog uoriginalt), det var måske værd at overveje, hvis den stadig driller. Husk lige en svinghjulsaftrækker, når du er ude på indkøb.

Og nej, vi har ikke aktier i T. Hansen, men de har stort set alt til Puch Maxi, stel dog undtaget rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis