Vandtilslutning vaskemaskine (VVS)

Hejsa,

Jeg har udskiftet min vaskemaskine. Da jeg afmonterede min gamle, skulle jeg have vandtilførselsslangen af - og istedetfor bare at skue den hvide plastring af, fik jeg desværre skruet (med papegøjetang) det hele af, og det røg med retur til skrald !

Det som der er tilbage er selve vandrøret med en sort "drejedims" som jeg lukkede for vandet på - inden jeg pillede slangen af.

HVAD hedder det stykke jeg nu mangler - som skal sættes ind i vandhanen, og som vandslangen fra vaskemaskinen skal skrues på ?.....og aller vigtigst - MÅ JEG SELV KØBE DEN OG SÆTTE DEN PÅ ? - eller skal det være en VVS mand ?

Ja, jeg er en klummergøj rolleyes
Hejsa, Jeg har udskiftet min vaskemaskine. Da... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser afløbsrøret ud?

Tit er der en fast tilslutning (eks. under en håndvask) hvor man spænder afløbsslangen fast så det bliver tæt. Har du stadig ikke mulighed for at tage et digital billede og så poste det her?

Ellers kan du evt forlænge afløbsslangen sådan at den stikker længere ned i afløbet

Vh, Silas
Jeg kan ikke tilslutte den på håndvasken. Det er et seperat rør der står ved vaskemaskinen - det er ca ½ meter højt, og slutter af med en "krølle" og de ca. 10-20 cm. rør (lodret op) som jeg kan stikke afløbsslangen ned i. Nej jeg kan ikke forhøje, så kan slangen ikke nå. smile Kan man ikke bare forsegle åbningen med eet eller andet, så det ikke slubrer op ? smile
Jeg ville nok se om ikke jeg i bygge markedet kunne finde en pakning/muffe af gumme som passer ned i afløbet og som samtidig kan sluttes tæt til slangen

Alternativt kunne du forlænge slangen fra vaske maskinen - eks med et stykke fra en anden gammel maskine hvor du "splejser" de to stykker sammen vha. to spændebånd og et lille stykke metalrør sådan at slangerne ikke bliver trykket flade.

Endeligt kan du bruge silikone til at lukke det af, men dét er altså lidt noget klamp og ville nok være nødløsning fordi det ikke lige kan skilles ad igen, når du afløbet er stoppet og skal renses...

vh, Silas
Med hensyn til slangen til afløbet, fåes der altså længere slanger, lige til at skifte ud bag på maskinen.
Har selv købt og monteret en på 2 m. da den anden var for kort efter at vi havde lavet bryggerset om, den kostede ca en hund.
Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis