Tomgangproblemer mazda 626 GE 1994

Hej Alle. Kan nogle medlemmer hjælpe, jeg er ejer af ovennævnte bil, og har tomgangsproblemer.
Tændrør er skiftet, pumpe eller ventil ved indsugningen er er renset for sod, intet hjalp. Jeg har brug for hurtig hjælp, da dette er ved at drive mig til vanvid.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Nu skriver du ikke om det er kommet pludseligt, eller "hen ad vejen", ej heller hvor meget motoren har kørt.
Men check følgende: tændrørskabler, tændspole ( spoler hvis flere ), indsprøjtningsdyser, benzinfilter og luftfilter. Det er nogle af de ting som ligger lige for. Alvorligere sager KAN være: toppakning, ventil ( ventiler ), tandrem.
Med venlig hilsen
Vangsoe

Vangsoe
Hej Vangsoe.

Tak for din mail og interesse.

Bilen har kørt ca. 257,000 km

Luftfilteret er skiftet, samt tændrør, luftmængdeføler i luftfilterhuset er også skiftet. Uden resultat.

Kabler er målt.

Jeg håber ikke, det er nogle af de store ting du her nævner.

Jeg har snakket med mange personer, ingen har tidligere kunnet spore sig ind på hvad det kunne være.

Normalt vil de store Mazdaforhandelere, ikke gerne have give et bud på hvad det kan ligge ved.

Jeg drog mig dog til, at kontakte en tidligere Mazdaforhandler, og den venlige reservedelsmand fortalte mig, at det da ikke var noget problem. Han mente, jeg skulle bare skulle skifte pakningen ved indsugningenmanifolden, den revner, og der trækker falsk luft ind. Det var et gængs problem for mazda 626, fra årg. 98 sker det oftere.

Jeg melder tilbage når jeg har prøvet dette.

Klaus
Hej Horndrup

Hvis du ikke har skiftet manifoldpakning endnu så prøv at sprøjte dieselstart rundt ved manifolden så hører du med det samme om den er utæt.

Mange hilsner

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas

Tak for rådet, man kan vist bruge mange ting, til at finde en evt. utæthed, også WD 40.
En ting er sikkert, at noget sådan, vil jeg dog prøve først.
Hej alle

Så fik jeg endelig tid til at få kigget på bilen. Som jeg nævnte i et tidligere citat, ville jeg prøve at skifte indsugningspakningen, for at se om det skulle hjælpe på mit tomgangsproblem, dette være hermed gjort, og det hjalp.
Denne meddelelse kan måske hjælpe andre, som kunne komme i samme situation.
Tak til dem som prøvede at hjælpe.
biggrin Horndrup
Herligt at du kom med løsningen! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis