Afløb ved hævning af gulv.

Hej LDS.

Jeg skal ha lagt fliser på mit existerende tarazzogulv med hvad gør jeg med afløbet? Jeg snakkede med et par gutter i bauhaus men de var til absolut ingen hjælp, og jeg kunne ikke finde noget der kunne passe...

Jeg endte op med at købe en rist med ramme og en tragt men det passer heller ikke, og jeg går ikke ud fra jeg bare kan fuge risten til tarazzoen og derefter lægge flierne..

Jeg vedhæfter et billede af afløbet og jeg ville være dybt taknemlig for lidt hjælp/råd
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har selv hævet mit gulv i badeværelset, der var dog en kvadradisk afløb, jeg kunne købe en indsats som var ca. 2-3 cm højt , men jeg kunne finde et par andre højder.
Jeg (min mur) cemnterede det godt og grundig, vådrumsmembran rundt om det, fliser oven på.
jeg har ikke set nogle skjole i loftet nede i kælderen.

mon ikke der findes disse indsats i rundt form også ? jeg ville undersøge det.

go fornøjelse

p /p
Jeg mener at en af mine gulvriste er firkantet i toppen, og rund i bunden (d.v.s 1½ cm. høj). Det var et problem p.g.a. vandlåsen nedenunder, så jeg måtte i gang med vinkelsliberen.

Du burde kunne finde en tilsvarende rist.

Det er nok en god ide med membran-noget. Jeg mener mankan købe en såkaldt "afløbs-manchet" der kan klippes til og lægge før fliserne!

Træd ikke på mine ledninger :o)
det helt rigtige er at skifte gulvafløbet. hvis ud ligger fliser oven på og tror det er godt, så skal du nok prøve at glide uden når du sælger.

hvilket er meget forkert, hvis du spørger mig, det er ikke så slemt at skifte et sådan gulvafløb, det gør jeg temmelig tit. du skal bare ned til underboen..

og prisen, det skal du tale med en vvs mester om..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Citat fra www.vvs-shoppen.dk

Ved du hvilket afløb der er tale om?

Plast eller rustfri?


Støbejern vil jeg skyde på, det var faldstammen ihverfald
Citat fra bobenontot

Jeg mener at en af mine gulvriste er firkantet i toppen, og rund i bunden (d.v.s 1½ cm. høj). Det var et problem p.g.a. vandlåsen nedenunder, så jeg måtte i gang med vinkelsliberen.

Du burde kunne finde en tilsvarende rist.

Det er nok en god ide med membran-noget. Jeg mener mankan købe en såkaldt "afløbs-manchet" der kan klippes til og lægge før fliserne!


altså noget i denne stil? det var det jeg lidt var ude i, en slags tragt og så ned med den i det gamle afløb..

Edit: jeg har snakket med en vvs'er der fortale mig at jeg kunne få en rist bare med en kant under, så den blev i samme højde som det nye flise gulv altså ca 1cm...Han ville ikke anbefale at banke afløbsskålen op og skifte da det der sidder nu er tæt og støbt i trazzoen,...så hvis nogle ved hvor jeg kan få sådan en rist ville jeg blive glad
Min rist er uden tragt - men hvis du kan få med, så er det formentlig bedre til dit formål.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Uden at være ekspert vil jeg mene at den model med at støbe op og komme vådrumsmembran på ikke er helt lovlig.
Da vi lavede på den måde, efter forslag fra en murer, fik jeg en times foredrag fra VVSmanden om hvor ulovligt det var.
(Da det er i et sommerhus, valgte vi at overhører ham, og afløbet virker. Men om det også virker om 25 år, skal jeg ikke kunne sige)

Hvis det er en lejlighed, ville jeg helt klart få det lavet med et helt nyt afløb.

Green

Citat fra green

Uden at være ekspert vil jeg mene at den model med at støbe op og komme vådrumsmembran på ikke er helt lovlig.
Da vi lavede på den måde, efter forslag fra en murer, fik jeg en times foredrag fra VVSmanden om hvor ulovligt det var.
(Da det er i et sommerhus, valgte vi at overhører ham, og afløbet virker. Men om det også virker om 25 år, skal jeg ikke kunne sige)

Hvis det er en lejlighed, ville jeg helt klart få det lavet med et helt nyt afløb.


Hva mener du? hvis du tænker på det at komme en forhøjningsramme på er det helt lovligt, det er jo derfor det er lavet
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis