megatherm gulvvarmesystem.

Hej alle.
Startede mit gulvvarme her forleden dag efter sommeren. Så derefter her til morgen, at der ikke rigtigt kom gang i det specielt ude på badeværlset hvor jeg har sat graderne højst.
Kan så se på termometeret at graderne ikke kommer over 20 når ventilerne er åbne, men ligeså snart de lukker ned går det op på de 40 grader hvor det skal ligge. Min første indskydelse var pumpen, men den kører som den skal.
Jeg har oliefyr, og pumperne dertil kører også som de skal.
Er der nogen der har et forslag på hva det kan være???
Hej alle. Startede mit gulvvarme her forleden dag... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har du luftede ud?
du kan etc, som der bliver skrevet aktiver stiften, det gør du ved at pille termostaten af og tage en lille hammer og banke forsigtigt på en lille stift, den skal du kunne trykke ind og når du giver slip så hopper den ud igen.

det kan også være at retur ventilen til dit system er stillet for lavt.

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Det kan ikke være returventilen. for den er der ikke pillet ved siden sidste år, og der virkede den som den skulle.
Men jeg har ikke luftet ud, da jeg er i tvivl om hvordan man gør. Kan det være det?
Jeg har også samme problem som dig hver gang jeg skal tænde for varmen når det bleiver koldt. Jeg har danfos termostat og jeg ved at stifterne sider fast hvis de ikke er blvet brugt i lang tid. det er grifiti ringene som bliver hårde og klemmer omkring stiften så den ikke kan bevæge sig. Danfoss har lavet nogle nye ringe som skulle være bedre. Men prøv at skrue håndtaget. Bang lidt på ventilen hvis det ikke hjælper brug en tang omkring ventilen og kør stiften frem og tilbage. PAS PÅ du kan godt risikere at du hiver hele stiften ud så du får 40 grader varmt vand ud. Du kan evt. sluk for pumpen.
Her er det bedste råd:

Ring til Megatherm de er eksperter, og er altid villige til at hjælpe

Tlf er : 46155317

Mvh

Klaus
Problemet løst.
Det var palen under termostaten der havde sat sig, mange tak for de gode rådsmile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis