Fugt

Hej,

Er der nogle der kan fortælle mig om, hvordan man spærrer for fugt mellem en beton bjælke (70cm høj, og 12 cm tyk) og gipsplader (2 stk.) Bruges der plastic, eller vindpap?
Dvs. beton udvendigt, og gips indvendigt
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim.
Dit spørgsmål er ikke let at forstå meningen med, men vindpap spærrer for vind og plastik spærrer for fugt.

mvh.
Erik
Jeg er vist på linie med Morsø Erik. Hvis du vil hindre fugt skal du ikke bruge noget der kun er vindbrydende.
Mon ikke det du søget er murpap, der jo netop er beregnet til at hindre fugt i at stige op fra grunden til muren
Du er lige nød til at præcicere hvad det er du vil gøre.
er det en beton bjælke som kommer 70 cm op af jorden og du nu vil lave en indvendig gipsvæg på?
Er der varme i rummet som gipspladerne vender imod?
Er det en Loft Bjælke?
Prøv at lave en tegning som viser hvad du vil gøre og som viser varm og kold side om det er over eller under jordoverflade.
Tjah, jeg tror stadig murpap er svaret, selvom jeg ikke ud fra en isoleringsmæssig betragtning helt forstår hvorfor indervæggen (gipspladerne ) skal ligge helt op ad betonpillerne. Jeg forudser en kuldebro, der ud over varmetab også vil give skjolder på indervæggen.
som jeg har forstået udfra skitsen , vil du sætte gipspladerne for at du få en jævn overflade hele vejen.

dette har ingen isolerings værdig da beton er varme/kulde lednde, du mangler simpelt hen isolering mellem gipspladen og betonskiven.

når der er isolering her er der ikke andet at gøre end at sætte dampspærre på og til sidst gipspladen , altså det hele på den varme side sefølig.

go fornøjelse

i øverigt hvordan bærer træet sån en store betonskive??

p /p
Takker for jers svar.

Betonen holdes oppe af jernstolper i hjørnerne

Hilsen Kim
Hvis vi starter udefra.
1. Beklædning
2. Hvis beklædning er af træ så vindpap.
3. Er selve den bærende konstruktion af træ og beton på pæle.
4. mindst 50mm 5 cm isolering af typen glasuld eller rockwool hvis du skal isolere efter dagsnormen er det minimum 200mm altså 20cm på beton er det 125mm 12,5 cm
5. Dampspærre som plastic eller alukraftfolie husk at tape samlingerne.
6. din gipsvæg af 2 lag gipsplader.

Håber det hjælper dig.
Mvh
Erik Amdi
[email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis