Spartellag i gipssamling revner!

Nogen der har et godt råd??

Jeg har smidt nye gipsplader ovenpå mit gamle gipsloft. Jeg har skruet dem fest direkte gennem det gamle gipsloft/pudslag/skråbrædder, og det ser fint ud. Der er dog en samling hvor det lader til at pladekanterne kan bevæge sig i forhold til hinanden, op og ned (det lod ikke til at være muligt at fiksere med skruer, da de ikke bandt i noget lige på det sted).
Efter at have spartlet ud mellem de to plader ser jeg, at der er kommet en revne i spartellaget hele vejen langs med samlingen. Hvad gør jeg???

Har overvejet at kradse spartellaget helt væk igen og lave et nyt lag hvor jeg også bruger armeringsvæv, men vil revnen komme igen??

Måske bliver det under alle omstændigheder fikseret når der kommer filt på, eller er det en tand for optimistisk at tro det??

Håber nogen kan give et fif så jeg slipper for at rive hele lortet ned og sætte forskalning op...

MVH. Morten

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke brugs armeringstape?
Hvis ikke du har det så er det vist en ommer.
Hej Riis.
Ja det hjælper jo ikke at være bagklog, men samlingen skulle have været fikseret. Der fåes nogle metalstrimler der kan skubbes ind under samlingen, hvor man så kan skrue samlingen sammen. Jeg ville skrabe af og lægge armeringsvæv ind. Når der så kommer filt udenpå det hele vil jeg tro det holder.

mvh.ERik

Som de dyre, bare billigere!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Esthers Erik

Hej Riis.
Ja det hjælper jo ikke at være bagklog, men samlingen skulle have været fikseret. Der fåes nogle metalstrimler der kan skubbes ind under samlingen, hvor man så kan skrue samlingen sammen. Jeg ville skrabe af og lægge armeringsvæv ind. Når der så kommer filt udenpå det hele vil jeg tro det holder.

mvh.ERik

Som de dyre, bare billigere!


Nogen der har kendskab til hvor den slags metaltstrimler forhandles??

Jeg har nu skrabet spartelmassen af og lagt armeringstape i revnen. Håber det holder.

Tak for ideerne :-)

 

Det med metalstrimlen er for sent nu da den skal placeres under gipspladerne.
mvh.
ERik
efter du har sat armeringstape på, synes jeg det bedst spartel der kan holde de 2 plader sammen er vådrumsspartel.
Har selv haft problemer med revne ,men synes jeg at vådrumsspartel har hjulpet en del.
go fornøjelse

p /p
Det er vel med spartelmasse som det forhåbentlig er med så meget andet, at pris og kvalitet hænger sammen.

Billig spartelmasse = meget vand og kalk, lidt bindemiddel og "elastik" => kryber meget når det tørrer => synker meget og/eller revner.

Dyr spartelmasse = meget bindemiddel og "elastik", lidt vand og fyldstof => kryber kun lidt når det tørrer => synker kun lidt og revner ikke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også