en puch 2 gears

hej

er ny inde for emnet, og har lige købt en brugt puch med 2 gear... problemet er bare at den ikke rigtig ville starte ELLER komme i 1. gear...:S ham jeg købte den af sagde at den manglede en kondensator, men kan den godt være grunden til at den ikke kan starte ordentligt og heller ikke kan komme i 1. gear??? for den kan sagtens komme i andet...

desuden vil jeg lige høre om der er nogen der ved hvordan man reparerer bagbremsen... den bremser nemlig ikke når jeg trykker ned...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
# 29:

Er det en af de gamle MS50 med rund tank?

Kondensatoren kan godt være årsagen til startproblemerne, men burde ikke have betydning for 1. gearet.

Er det med fodgear eller håndslasker?

M.h.t. bagbremsen er der kun én vej - Af med bremsekablet, af med baghjulet, af med bremsepladen (den runde plade på baghjulet i bremsesiden, den kan bare trækkes af), tag et par billeder af hvordan det hele er sat sammen, og så split skidtet ad, rens det i petroleum (eller tændvæske til grillen) og saml det igen med fedt i alle lejer, også det hvor den buede bremsearm går igennem pladen og på fladerne hvor den rammer bremseklodserne.
Du skal muligvis have nye bremsebelægninger, dem kan du købe billigt i T. Hansen, de har sliddele til de fleste Puch'er. Der skal helst være et par mm. belægning på klodserner - er der det på de gamle, så slib dem med sandpapir, udenfor, da der kan være asbest i. Ellers skal du have nye. Et nyt bremsekabel kan også gøre underværker, men husk at komme olie i.

Og husk så at helt nye bremser kan få dig til at stå på røv og albuer første gang, når du er vant til skod-bremser.

Når du alligevel er i T. Hansen, så køb en svinghjulsaftrækker, den skal du bruge hvis kondensatoren skal skiftes. Og når du alligevel skal have en ny kondensator, så køb et komplet tændingskit og skift tændrørskabel og -hætte, nu du alligevel er inde bag svinghjulet. Og platinerne med for den sags skyld, de er sikkert også slidte.

Vil tro du kan få Puch'en op og køre rigtig godt med en indsats på ca. 300 kr og 3 -4 timers indsats dog 1. gearet undtaget, da jeg ikke ved hvad gearskifte du har - men er det håndgear, er det nok et justeringsspørgsmål.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Går der 2 kabler ud fra soklen af håndskiftet?

Så vidt jeg husker min gamle MS 50 er første gear nedad, andet opad. Det øverste kabel styrer første gear, det nederste andet. Du skal nok stramme det øverste lidt på justerskruen. Eventuelt skifte det, hvis det er blevet gammelt og slapt. Kan dog ikke huske hvor det ender nede i gearskiftet, så jeg håber, det kan justeres væk.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis