Hvilket dyr ?

For et par dage siden opdagede jeg, at der er et (eller flere?) dyr der har gravet ned inde i vores skur.

Der er gravet ved en stolpe inde under et bord. Der er ikke umiddelbart noget spiseligt i skuret og der er fliser over det hele. På den anden side af væggen er der et brændeskur (igen på fliser). Se vedhæftede billeder.

Jeg synes, at der er gravet en del materiale op (en god stor skovlfuld) - er der nogen der har et bud på hvilket dyr der har gravet i mit skur?

Rotter graver sig vel ikke ned på den måde og jeg synes, at det er en del materiale for en mus eller ????? Jeg har ikke set nogen dyr overhovedet, men jeg prøvede at dække det til, og så var der gravet op igen næste dag !
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok få den kommunale rottemand til at se på dem.

Green

Enig....rotterhuller er netop karakteristiske ved at der ligger spredt en del opgrav.....
Det kan altså også være en mulvarp eller mosegris, der er kommet på afveje...
Har (du eller naboen) andre små huller og jordbunker i haven ?

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Vi har haft rotte-manden fra kommunen ude og han har stillet en kasse med gift op.

Jeg har efterfølgende set dyret (et af flere eller ?), men det ligner mest en lille mus. Jeg synes, at jeg engang har hørt, at der ikke er mus hvis der er rotter (og omvendt). Om det er rigtigt ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder håber jeg at rottefængeren kan klare problemet.

Der er ikke umiddelbart huller i græsplænen eller andre steder.
Annonce
Hej Hans

Rotteunger ligner små mus..

Den med at rotter og mus ikke lever sammen, er en skrøne.
Jeg har haft både mus og rotter, her på paracellen... SAMTIDIG

Det kunne jo være halsbåndsmusen, som du har boende.
Nu da du har set dyret/dyrene som værende mus... biggrin
De laver samme ravage som rotten. Men kun hvad angår huller og jordbunker.. Ellers er de meget fredelige.

Vh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Tja, du kan jo stille et par fælder op og se hvad der kommer i dem.
Mus er "heldigvis" dumme nok til at man mere eller mindre kan stille en spand med et brædt op til kanten, så falder de s'gu næsten selv i. Man kan selvfølgelig hjælpe lidt til ved at lokke med noget på den anden side af spanden.
Jeg vil dog nok også mene at det ligner et hul fra en rotte, selvom det er lidt svært at se størrelsesforholdet på billederne.
Jeg er egentlig meget enig med retro. Det jeg ville kigge efter for at adskille skidt fra kanel, er ekskrementer omkring gravestederne. Rottelort er større end små muselortekommaer...
Der er desværre ikke nogen efterladenskaber at se.

Men vi har fanget én - her er den på bunden af en alm. 10 liters spand.
Det ligner da en lille husmussmile

annie M.D
carpe diem
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også