Kældermur meget porøs

Hej alle

Jeg købte for ca. 2 år siden en bungalow fra '36 med relativ tør kælder.

Min plan er nu at begynde med at sætte denne kælder i stand. Jeg har mistanke om at murene i kælderen har fået et lag maling inden vi overtog, malingen er i hvert fald begyndt at skalle af flere steder. Pudsen er også skruk flere steder, så derfor er jeg startet med at banke den løse puds af, ind til den rene mur (beton op til etageadskillelsen).

Problemet er bare at muren er meget porøs, der er store sten i betonen, og dem kan jeg pille ud med fingrene. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor langt ind i muren den er så porøs, men jeg har heller ikke lyst til at prøvewink.

Er det noget jeg skal være bekymret for, eller skal det bare pudses op igen? Har haft venner til at kigge og de siger at der ikke har været særlig meget cement i blandingen, og det er meget almindeligt for gamle huse...

På forhånd tak for respons og ideer
Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lydder snarere som om du skal tørre den af på sælgeren, jeg ville nok være en kende nervøs for at muren en dag skvatter sammen hvis du sådan ligefrem kan stå og pille sten ud af betonnen med fingrene.

V.h. Håndværkeren
Hej

Jeg var lige i kælderen igen

Okay, måske en smule overdrevet at man ligefrem kan pille sten ud af muren med fingrene, men lidt løs smulder falder der da ud når man kører hånden hen over muren.

Kan man få en alm. murer til at vurdere problemet, eller skal man have en decideret "syn og skønsmand" (hvis det hedder det) på sagen?

Se vedhæftet billede

Mvh.
Morten
Hvis det ikke er værre end det viste sted, skulle du lige lade en mure se på det, måske også reparere det, De ka det der !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også