SKærebukser???

Hej folkens..

Super godt forum I har her, nu har jeg tilladt mig at smugkigge i længere tid men må jo nok heller deltage lidt mere aktivt:p

Jeg skal til at invistere i et par skærebukser med hvad der til hører..

Altså :

Hjelm med visir og høreværn

Overalls

Støvler

Jeg fandt et sted der hedder xxxxxxxxxx.dk der forhandler et mærke der hedder BONTEX.. Sættet koster 999 + moms (1250).. Jeg kender ikke mærket, men har derimod fundet et tilbud på 1900 for det hele i mærket HUSQVARNA hos en lokal forhandler..

Jeg er lidt af den overbevisning at pris og kvalitet hænger sammenrolleyes og når det nu lige er så vigtig en ting som sikkerhed, vil jeg helst ikke spare!!! men heller ikke betale mere end nødvendigt!!!

WHAT TO DO????confused

På forhånd tak for hjælpensmile

Mvh Mærsk

Hej folkens.. Super godt forum I har her, nu... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak skal du have Jens. Når prisen er så lav er sikkerheden så i orden? Tænker på at sådanne bukser koster meget mere i andre butikker... Men måske merprisen kun er gr navn..?? og flottere design?

;o) S

..... Der er så meget kvinder ik´ forstår ......

Det plejer at være gode ting, de har i kataloget, men jeg har ikke set bukserne.

Men jeg er ret sikker på, sikkerheden er ok, men design mv er jo ikke så flot, som de anerkendte mærker....

mvh jens

Mange tak for dit svar Jens - jeg vil prøve at kigge på dem ;o)

Kunne ikke lade være med at give mit bidrag med.
Jeg arbejder professionelt med træfældning og beskæring. Vi anvender udelukkende skærebukser fra Stihl og Pfanner. Det er lækre kvalitets produkter, men de ligger også i den dyre ende. 1500 kr. + moms. De er med stræk og lettere end de billige modeller.
Sikkerhedsmæssigt burde der ikke være nogen forskel. Kravet hedder min. 20/sek. Det står på bukserne.
Hvis man ikke bruger motorsav dagligt, ville jeg vælge en "billig" pakke fra de anerkendte mærker: Stihl eller Husqvarna.
Held og lykke.

Venlig hilsen
Frederik
traeservice.dk

Mange hilsner
Frederik

Træservice Gruppen,http://traeservice.dk

Tusind tak for dit svar Frederik. Dejligt at høre fra en som arbejder inde for feltet. Og især godt at høre om, at sikkerheden også er ok i de billige bukser. Tror dog jeg vil se efter de bukser du skriver om. Det er nu engang bedst med bukser der også er til at holde ud at arbejde i.

Mange tak

;o) S

Annonce
Selv tak. Jeg vil dog lige sige, at dem som jeg beskriver som "billige" bukser svarer til dem alle professionelle arbejdede med for 5-10 år siden. Der er sket rigtig meget de seneste år.
Held og lykke med indkøbet

Mange hilsner
Frederik

Træservice Gruppen,http://traeservice.dk

Og så bare lige et godt råd fra en der undlod at bruge sine en varm sommerdag... husk at bruge skærebukserne !

- mig kostede det et snit ind til skinnebensknoglen men heldigvis på langs af muskler og sener, så det var bare en dybt snit med tre lags korsstingsbroderi.

Mine er også af mærket stihl - og bliver brugt flittigt - selv på en varm sommerdag.
Som tidligere sagt tror jeg ikke der er så meget forskel på sikkerheden fra de billige modeller til de dyre. De skal alle overholde nogle givne krav.

Forskellen ligger i pasform, slidstyrke, vægt mv.

Man er nok mere tilbøjelig til at "glemme" at tage sikkerhedsbukserne på, når de ikke er så behagelige at arbejde med. Det må klart anbefales at prøve dem på. Hvis de billige sidder rimeligt og er til at holde ud at arbejde med, så ville jeg ikke betænke mig.

Jeg har nogle rigtig gamle nogen som ikke sidder optimalt. Jeg er slem til at "glemme" at få dem på. Jeg tror jeg vil ud og se på nogle nye der sidder bedre.

Venlig hilsen

Jens

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis