findes den vask?

Hejsa

Jeg har et hul i mit køkkenbord på 34x40 centimeter, hvor vasken har siddet. Der hvor vandhanen har været, er fyldet i bordpladen rådnet op, et område på cirka 7x10 centimeter. Jeg vil meget nødigt skifte bordpladen og er derfor på udkig efter en vask med plade og hul til vandhanen - det burde kunne dække det rådne stykke. Den er fundet, men er desværre for stor - skabet er kun 45 cm. Findes der sådan en vask i 34x40?

Jeg overvejer også en rund vask eller måske en firkantet 40x40 og så sætte vandhanen ved siden af - er det en dum løsning? Andre muligheder?

mvh. tina
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en dum ide at sætte en ny hane et andet sted. Men jeg ville nu nok alligevel vælge at udskifte den del af din bordplade der er rådden.
Jeg har lige lidt svært ved at forestille mig hvordan det ser ud lige nu. Men jeg tænker at du har vasken siddende ca. midt på din bordplade og så en hane med hullet boret lige over, måske midt for vasken ?

Du kan jo "sagtens" vælge at skære hullet til vasken lidt større, og så sætte et nyt stykke træ i istedet for det gamle/rådne. Du skal nok bare lige skrue en lille plade på undersiden s ådu er sikker på at den holder, for lim er lige i underkanten hvis den skal være ved vasken.... Du skal dog nok enten købe noget nyt laminat (hvis der er tale om en laminat bordplade) eller slibe og lakere lidt på bordet (hvis der er tale om træ), da samlingen ellers vil være rimelig tydelig. Herefter kan du så sætte en vask i i lige den størrelse du lyster.

Mht. størrelser, så er det nok smartere at finde den vask du vil have, og så bagefter finde ud af om du kan få den til at passe. Man bliver sjældent tilfreds med en løsning der er valgt udfra princippet "så behøver jeg at lave mindst muligt". Så hellere give den en ordentlig indsats 'en gang og være glad for resultatet. Så tænker man heller ikke bagefter "hvad nu hvis jeg havde...."
Tak for dit svar :-)

Jeg vil også gerne af med det rådne stykke - tanken var at fjerne det , lægget noget andet på og så lægge sådan en vask med plade hen over - tadaah, ingen grim samling at se :-)

Med hensyn til vask-ønsker, så er en lille vask fin - og gerne billig - bare den dækker det grimmeste. Jeg har lige købt huset, og her og nu arbejder jeg i lappeløsninger - når det om nogle år er blevet mere mit hus end bankens, så skal der ske sjove ting :-)

mvh. tina
Hvad med en af følgende vaske?

http://www.blanco.dk/Default.aspx?Page=Product&ProductType=1&ProductID=45317&GroupID=49&Material=&State=1

http://www.blanco.dk/Default.aspx?Page=Product&ProductType=1&ProductID=45332&GroupID=49&Material=&State=1

http://www.blanco.dk/Default.aspx?Page=Product&ProductType=1&ProductID=46663&GroupID=49&Material=&State=1

http://www.frankedanmark.dk/franke_planar_ppx_610-44.html

Alle passer til et 45 skab, og er større i dybden end din gamle, så den dækker for det rådne stykke/du kan skære det rådne væk, de har alle sammen hanehul, så du ikke for vand på bordpladen fra blandings batteriet.

Mvh

Klaus
Takker, nogle af dem duer - dem uden bakke. Men der er godt nok langt fra de 899 kroner, som den (for store) vask koster, som jeg har liggende, til de 3-5.000 kroner, som de her koster. Det er rart at vide, at det findes, så nu bliver jeg bøvlet ;-) Findes de ikke i en billigere udgave?

mvh. tina
Hvorfor kan du ikke bruge dem med bakke?

Nu er det jo vejl. priser du ser, handelspriserne ligger formentligt noget lavere, men du kommer nok ikke ned på 900 kr

Jeg har kun søgt lidt hurtigt, jeg vil tro at hvis man går lidt mere i dybden, så vil du finde mange flere du kan bruge, og sikkert også nogle billigere vaske

Mvh

Klaus
Annonce
Prøv at smut en tur i Bauhaus der kan du helt sikker finde en vask som er meget billigere.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ja god idè, prøv også Silvan, Jem & Fix, Harald Nyborg, samt de lokale byggemarkeder

Hvis du tager et par dage med shop-crawl så vil du helt sikkert finde den rigtige vask til den rigtige pris.

Mvh

Klaus
Hvis du sluger Silvan avisen i denne uge vi kommer ind i så har de lige netop den vask du søger til under 500.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Følger der en stiksav med, så taina kan skære 1,5 cm i hver side at sin 45 cm vaskeskab?

Mvh

Klaus
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis