Tør jeg: selvnivellerende gulvspartelmasse ?

Davs

Jeg skal have nivelleret mit gulv i stuen, ca. 20kvm, har lånt en hilti 180 graders laser, og den fortæller at gulvet er lidt skæv hist og pist.. Skal derfor have rettet gulvet op, så der ikke bliver de store problemer med mit pergo lamelparketgulv (8mm).

Det skal siges at at jeg fræser nogle spor i betonen, til varmefordelingsplader, og deri noget pex, til gulvvarme.

Men store hurtle, er om jeg tør nivellere mit gulv selv, eller om jeg skal have en gulvgut til at hjælpe.. Hvad er jeres erfaringer. Jeg har hørt at det er vanskeligt at bruge. Dog har jeg tit set gulvfolk blande det op i en stor spand, også ud med det, også kører det.. men er det så let ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det kan drille.. jeg har netop gennemgået samme øvelse på 90m2 gulv, visse steder skulle der rette 50 mm op, jeg brugte planmix 50 til dette formål. Erfaring er at du skal rette dig efter blandingsforholdet hvis du skal fylde meget op, og tilsætte ekstra vand ved små opretninger. blot skal der mindst 2 mm på, hvilket står på pakken.Husk at benytte en tandspartel til at hjælpe massen på rette vej.

Hvorfor vil du bruge varmefordelingsplader i beton ?? den rette metode er at fræse dine pex rør ned så du har min 30mm beton og belægning over rørene, fordelingsplader benyttes kun ved trækonstruktioner.

mvh

<p>Peter Madsen</p>
Citat fra PeMa

Hej

Det kan drille.. jeg har netop gennemgået samme øvelse på 90m2 gulv, visse steder skulle der rette 50 mm op, jeg brugte planmix 50 til dette formål. Erfaring er at du skal rette dig efter blandingsforholdet hvis du skal fylde meget op, og tilsætte ekstra vand ved små opretninger. blot skal der mindst 2 mm på, hvilket står på pakken.Husk at benytte en tandspartel til at hjælpe massen på rette vej.

Hvorfor vil du bruge varmefordelingsplader i beton ?? den rette metode er at fræse dine pex rør ned så du har min 30mm beton og belægning over rørene, fordelingsplader benyttes kun ved trækonstruktioner.

mvh


Hov glemte at skrive hvorfor valget af varmefordelingsplader.. Det er grundet at det er et betondæk med kælder under, derfor rykker jeg ikke lige 50mm af dækket for at få plads til 20mm slanger og 30mm beton ovenpå. Det vil blive en alt for stor operation, samt alt for risikabelt. Derfor tricket med varmefordelingsplader og ca. 10mm spartel

Det skal siges at varmefordelingsplader langt fra KUN bruges til trækonstruktioner.. Wirsbo´s flamingoplader, bruger man også varmefordelingsplader i, samt spartel ovenpå.. bare som et eksempel..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også