Bamser - mange bamser

Hej GDS, ere,

Min søn på 7 har en forkærlighed for tøjbamser i stor stil, og da han har en meget stor familie, har vi flere hundrede bamser overalt.

Nogen der har en god ide til, hvordan jeg får organiseret disse på en pæn og overskuelig måde ?

De har naturligvis alle et navn - og pludselig vil han sove med "Hund 2", eller "Pjevse" - og så kan vi bruge en halv time på at finde den rigtige biggrin

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Vangsoe

Vangsoe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vangsoe, nu er det vel ikke dig, der er bamse-samleren :-)

Nu er det godt nok over halvtres år siden, jeg legede med bamser. Men er der mon ikke sådan en gennemsnitshøjde på ca. 3o-40 cm? Det jeg forestiller mig, er nogle hylder på væggen, der er skråtstillet og med en bred kantliste i bunden. Sådan at bamserne står side om side lidt tilbagelænet mod hylden. Måske også en lodret liste for hver 10-20 bamser, kunne være en idé, så bamserne ikke vælter som dominobrikker. På denne måde tror jeg, I kan finde frem til fx bamse nr. 378 - og til morgen igen sætte ham på plads.

Det var sådan lige, hvad jeg kunne deltage med i denne bamse-tråd :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Svend Erik,

He-he - nej - det er godt nok Junior - men tak for ideen - problemet er bare at vi har ikke så meget vægplads ! - Men måske en hylde i dobbelt dybde ?

Tak for indput

Med venlig hilsen
Vangsoe

Vangsoe
Hvad men at give dem et fint lille halsbånd på, bamser er da bjørne for det meste. Så kan bamsen have sit navn stående på båndet.
Jeg kommer til at tænke på en sød pige der da hun var mindre ikke kunne sove uden sin Bamselejse. Det var en blålig stofring med et bamse hoved på.

V.h. Håndværkeren
Åh ja bamser... Her er de "organiseret" sådan. Tidens yndlingsbamser befinder sig i sengen. Resten er fordelt med småtøjdyr i en skuffe, store i en høj vasketøjskurv og de mellemstore i sådanne stofcylindere, der hænger ned fra loftet og er ruminddelt - her i huset kaldet bamsehøjhuse ;-) Sidstnævnte er købt hos Ikea og Jysk (og er iø også gode til opbevaring af garnnøgler...).
Jeg har også set folk der godt kan lide bamser.... Og det kan godt være svært at finde pladsen. Så et vigtigt spørgsmål er jo om det skal se GODT ud, eller om det skal være let at finde bamserne ? Fordi begge dele betyder jo netop at man skal sætte dem alle på hylder.

Ellers kunne jeg da godt forestille mig at man "lige" hængte x antal snore i loftet med en masse løkker eller kroge på, og så hængte bamserne i alfabetisk orden. Evt. en snor for hver bogstav hvis man har mange ? Hvis bamserne ikke egner sig til kroge eller man ikke vil "binde dem fast" i løkkerne, så kan man evt. lave en bunke små halvgennemsigtige poser af enten billige stofrester, eller evt. noget fiberdug fra det lokale byggemarked. Bamserne kan så blive proppet i poser, og poserne kan hænges på snorene.
Hej venner,

Tak for de mange gode og brugbare råd - vi går i krig med et eller andet !

Med venlig hilsen
Vangsoe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis