MyFord drejebænk

Jeg har været så heldig at få kradset en drejebænk op under nejlene (av).
Jeg har søgt og læst nogle indlæg herinde om drejebænke for i en tråd var der et meget fint link til Frylunds Fagteknik - en meget fin side!

Men jeg vil gerne skære forskellige typer af gevind, så hvis nogen af jer kan komme med gode råd vil det være perfekt.
Jeg kommer primært til at skære i aluminium.

Er der nogen, der har instruktionsbogen til en MyFord ML7 drejebænk ?
Er det kram eller kina (i overført betydning, kan se at den er fra UK) ?

Der er en tabel på indersiden af et af lågerne med en masse indstillinger/omregninger, der passer på diverse gevind-stigninger.
Men jeg forstår den ikke helt, men kan regne ud, at det handler om at vælge hvilke hjul remmene skal sættes i for at få det rigtige omdrejningstal.

Er der nogen der kan forklare nærmere?

Jeg vil poste nogle billeder, når jeg finder ud af hvordan

Mvh. LARS
Jeg har været så heldig at få kradset en drejebænk... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars,
Du kan få nøgle oplysninger i bogen 'Myford series Seven lathe manual' ved Ian Bradley fra www.amazon.co.uk.

MvH Maritech
Hej Lars. Tillykke med fundet! Det er skam en god, lille drejebænk.

Af de begrænsede billeder du har vist, ser det ud til du har fået fat i økonomimodellen af Super7'en. Den hedder ML7R og det burde stå på et skilt på dækslet til spindeldokken (med kileremmen). Det er grundlæggende en Super7, dog uden kobling og tværslæden er kortere.

Jeg har en manual i pdf format liggende til dig, hvis du er interesseret.

Og jeg har også en stak tandhjul liggende - hvis du fortæller mig, hvilke der sidder på den, kan jeg se, om jeg har resten. Jeg har selv haft Super7, sp jeg har lidt stumper liggende. Tandhjulene er faktisk et sæt med slidset arm til at skære metrisk gevind, hvis drejebænken har gearkasse til tilspændingen (nortonkasse). Men tandhjulene kan jo lige så vel bruges på almindelig vis.

Cheers
Erik

I'd rather be flying...
Du har selv lagt svarret ud tidliger, jeg har lånt et billed fra dit første indlæg til at svarre på dette. Nederst har du metrisk.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis