Tagpap

Hej jeg har her under det uvejr som lige har været, haft vand til at rende igennem mit tagpap tag....

Jeg var lige oppe og kigge på taget og det er helt bulet, er det noget som forsikringen dækker??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det skulle man da mene, ellers ville det da være underligt at rende og betale på en forsikring.
Men ring til dit forsikrings selskab snarrest for at anmelde skaden.

V.h. Håndværkeren
Hejsa.Hvis det er dampbuler som er årsagen til at du får vand ind tror desværre ikke forsikringen dækker. Hvis det er dampbuler skal du få dem skåret op og så lagt noget nyt tagpap på dem, da de bliver utætte stille og roligt, det er sikkert det du allerede har været udsat for.

Hilsen Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Claus.

Hvad skyyldes disse damp buler?
Er det noget man kan være opmærksom på og måske forebygge?

MVH Njord
Hej njord.

De skyldes højest sandsynligt byggefugt. En smule fugt imellem under og overpap er nok til at der kommer dampbuler. Jeg foreskriver somregel altid at underpappen mekanisk fastgøres til underlaget, så fjerner du risikoen for at få dampbuler. Derfter kan du så fuldsvejse overpappen. Så kan evt fugt cirkulere rundt og komme ud ved kant og sprækker osv osv. Det er sådan et svømmende underlag der bliver lagt på de store industribyggerier, jeg har været med til at ligge 1000 vis af m2 på denne her måde, mens jeg arbejde hos Phønix.

Hilsen Tagdækkerclaus.
--------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis