hvad hedder det på væggen og hvordan fjerner jeg det

Hej

hvad hedder den vægbeklæding på billedet og hvordan fjernes den lettest ? Den er sten hård og man river sig på den...

[ATTACH]5891[/ATTACH]

/tim
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner da umiddelbart ganske almindeligt struktur/savsmuldstapet og burde kunne fjernes med en tapetdamper.

Men hvis det er stenhårdt kan det jo være en slags puds, og så ved vi ikke lige, hvad der skal til for at blive af med det.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det ligner strukturmaling; hvis det er det, er du nok nødt til at fjerne hele tapetet for at få det ordentligt af (jeg formoder det sidder på tapet). Som alternativ til en tapetafdamper kam du fugte det med en alm. blomstersprøjte over noglentimer, så er det lige til at pille af - jeg "aftapetserede" 126 m2 hus på den måde uden de store problemer.

MVH Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det ligner strukturmaling, og hvis du er uheldig sidder det direkte på pudsen. Hvis det ikke sidder på tapet, er eneste mulighed nok at slibe det værste ned, og spartle væggen glat efterfølgende.
Det er forsøget værd at se om du kan gøre det vådt, og skrabe det af.. Det støver ikke så meget.
Mange tak alle svar, jeg kan se at der ikke er andet for at gå i krig med det, hvis vi får huset...

Super forum, og jeg er positivt over rasket over alle det gode og hurtige svar. Jeg er sikker på at jeg kommer til at spørge en enkelt gang aller to mere hvis jeg bliver hus ejer...

/tim
Umiddelbart ser det ud til at være strutur puds maling ( Staklen der opfandt det må have haft er sur svigermor han ville generer ved at give hende sådanne vægge)
Jeg har fjernet det med en mursten som slibeklods, et tungt men efektivt redskab til den slags. I dag kan man købe sådan nogle grovslibere i stål til en vinkelsliber, det vil nok gøre det lettere.
Hos www.Harald-Nyborg.dk kan du søge på vare nr. 2519 så ser du den helt rette slibeskive til det job.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har på et tidspunkt slebet toppene af vores (heldigvis forholdsvist begrænsede areal med) strukturmaling med en giraf og korn 40 (eller var det 60?), dernæst fuldspartlede jeg og sleb igen med giraffen.

girafsliber.jpg.

Giraffen er simpelt hen det bedste næst-efter hvidt toastbrød smile du sliber et kæmpeareal på nul tid, graver ikke ned i spartlingerne mellem gipsspladerne, støver ikke qua støvsugeren og kan nå helt op under loftet på trappen, hvor en stige-øvelse ellers ville være ganske hasarderet!

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Super svar...

Hvor får jeg fat i en sådan giraf... jeg har ca. 50 m2 med det skidt på... og kun en måned til at sætte det hele istand... (nyt køkken, Gulve, maling osv. på 156 M2)

/tim
En Giraf er temmelig dyr i indkøb -men kan lejes hos mange malerhandlere og byggemarkeder

Husk at se dig for med priserne på skiverne - de kan sikkert købes langt billigere andetsteds end hvor du lejer

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra theo-dk

Super svar...

Hvor får jeg fat i en sådan giraf... jeg har ca. 50 m2 med det skidt på... og kun en måned til at sætte det hele istand... (nyt køkken, Gulve, maling osv. på 156 M2)

/tim


Du kan leje den her: http://malercentralen.dk/ man kan endda returnere alle de slibepapirer man ikke har brugt (ikke alle yder dén service)…

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Girafsliber er et rigtig godt værktøj, har lige slebet med en i weekenden, forholdsvis nem at bruge. Ovenstående link er meget fornuftige priser, andre stedet koster det det dobbelte.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også