Ikea køkken (nej det står ikke i en anden tråd)

Hurtigt spørgsmål omkring Ikea køkkeneer (eller køkkenelementer generelt). Kan man selv modificere et element med fx. 5 skuffer og korpus til at bilve 37 cm i dybden frem for 60? (de har ikke nogen 37 cm elementer med skuffer)

eller går der ged i den pga. skinnerne som de skal "rulle på"?

(jeg har et meget lille køkken, så 60 cm dybe elementer er ikke muligt langs alle vægge, og de vægge hvor det er muligt at bruge 60 cm dybe elementer kan skufferne ikke være pga. vandrør o.a.)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge forskellige dybder skuffer - i hvert fald nogle af skufferne fås i dybderne 35 cm og 45 cm, foruden de sædvanlige 53 cm (ca.) Jeg tror de korteste skuffer passer i et overskab, som har samme højde som underskabene og derfor kan bruges som "tyndt" underskab.

Jeg har brugt de korte skuffer forskellige steder, for at få plads til f.eks. vandlås (under køkkenvasken) eller vandmåler/hovedhane, der stod et lidt tosset sted og ikke lod sig flytte uden videre. De kan sagtens bruges i de dybe (almindelige) elementer, og så kan du jo bare save løs i dem hvis "overskabsløsningen" ikke passer dig.

Det smarte ved Ikea er at du køber delene hver for sig og selv samler dem, så du kan virkelig være kreativ!

MVH Jacob
Nice - Jeg var ikke klar over at de havde "ikke-dybe" skuffer. Det er netop løsningen med at anvende et overskab til underskab jeg havde overvejet, men gider ikke have et køkken udelukkende med skabe.

Så tak for hjælpen, jeg smutter i Ikea og leder...
Jeg tror såmænd du kan lave et komplet skuffekøkken i "tynde" skabe hvis du vil

MVH Jacob
Hejsa, tak for henvisningen. Jeg har undersøgt priserne på ikea.de og ikea.dk, og umiddelbart er der en stor besparelse på hvidevarerne (ca. 500-800), men ikke så meget på kabinetterne (i hvert fald ikke den front jeg vil have).

Til andre vil jeg opfordre til at man kigger på hvor stor en besparelse der vil være (jo større køkken jo større besparelse naturligvis), men jeg tror de 50 % er for et særtilfælde. Jeg vil skyde på at man i de fleste tilfælde kan spare 15-20 %.
Jeg har ikke nærchekket.....

Men klart at der vil være forskelle.
Det gode ved IKEA er netop at de har NETTO priser.. at prisen er kendt og produkterne er totalt sammenlignelige. Så skal man have en del varer kan det bestem betale sig at checke pris i DK og DE, på samme måde vil sjællændere sikkert have mulighed for at spare i sverige.
Bor du syd for kolding kan det nok også være et fedt om man skal køre mod nord eller syd. Jeg tror distancen er nogen lunde den samme.

MVH Njord
For det køkken jeg har sammensat er prisen i Danmark godt 22.000 kroner. For helt det samme i Tyskland var prisen cirka 17.800. Det består af en formentlig helt traditionel blanding af elementer og hårde hvidevarer.
Det er da en håndgribelig prisforskel, men jeg ved endnu ikke helt, om jeg gider bøvlet med egen import fra Kiel med hvad det nu indebærer af risici og bøvl.
Risiko og bøvl ved import fra Tyskland!!!!!

Er det ikke bare et spørgsmål om at finde en trailer i den rette størrelse og så passet i lommen?

Det fine ved IKEA er også at de kan fortælle hvilke mål deres kasser har og hvad de vejer.
Du vil altså kunne vide nøjagtigt hvad det fylder og vejer.
Jeg formoder at tingene kan bestilles, så de ligger klar til afhentning.

Du kan med fordel smutte omkring Århus og se på tingene inden. Så du er helt sikker på det er de varer du vil have.

MVH Njord
Nej, du har sikkert ret, og min jyske nærighed vil nok overmande mig.

Jeg har også tid nok til at øve mig forinden.

Ich möchte gern ein Kühlshrank haben... und zwei Bier, bitte!

Jeg kunne selvfølgelig også bare tage min tyske svigerinde med ;-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis