Defekt generator? Eller.. ?

Hej alle.

Da jeg tidligere idag skulle starte min gamle Fiat Uno, kom der ikke liv i hverken lygter eller instrumentbræt. Motoren startede dog fint, og vinduesvisker etc. virkede fint. Efter jeg havde tjekket ledninger og sådan, virkede intet elektrisk, udover anlægget, hornet og advarselsblinket. Den kan starte, men efter lidt kørsel begynder battarilampen at lyse i instrumentbrættet.

Er det generatoren der er gået? HAr kigget lidt på andre indlæg, kan det evt. bare være kullene der er slidte? Til sidst et begynderspørgsmål; er generatoren den der bliver trukket af remmen, eller den mindre og runde dims som ledningerne går videre til? - Lidt diffust forklaret, håber I forstod.

På forhånd tak,

Med venlig hilsen Simon Nauta Ibsen

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hermed et lille men godt råd.
Da du ikke er helt sikker på hvordan en generator ser ud, så lad en fagmand ordne den
Mvh. autoole
Tak for rådet, men efter at have sat mig lidt mere ind i det prøvede jeg med en anden generator. Dette uden resultat. Stadig status quo, den kan starte, men det eneste elektriske der virker er anlægget og advarselsblinket..
Har tjekket div stelforbindelser.

Nogen bud på hvad det kan være?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen

Simon Nauta Ibsen

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Prøv at finde sikringsboxen. Det lyder som der kan være sprunget en eller flere sikringer.

Mvh Thomas

ja, var også min første tanke, men det er tjekket, og ingen er brændt over

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Det lyder som Autooles råd bør følges.

Mvh Thomas

- efter at have udskiftet stort set samtlige stik i motorrummet, og slebet alle stelforbindelserne kom der endelig forbindelse igennem. Kunne jo være der var andre der kunne bruge det.

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis