Asters i overstørrelse

Sidste efterår købte jeg nogle små 20 cm høje blå asters, og stor var glæden da de dukkede op igen i maj/juni. Men nu er de nået op i en metes højde uden at have en eneste knop, og jeg kan egentlig ikke helt se det kønne i dem.
Har de fået stråforkorter da jeg køble dem, eller er det frøplanter eller går jeg og vander noget ukrudt der bare ligner asters.

Green

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert Høstasters - overlever de første vinter, vil de komme igen år efter år - altså en staude og de bliver normalt i den højde.
Det er lige tidligt nok med knopper, men glæd dig - de står længe.

Sniffer  
De bliver lavet med væksthæmmer for, at de kan bruges som stueplanter og smide væk efter endt blomstring.
Jeg køber dem i blomst og sætter i haven - de er omkring 100/120 cm de efterfølgende år.
Mine er endnu ikke så langt fremme, at jeg kan se blomsterfarve på dem, så dine skal nok komme.

Sniffer  
Det sntes jeg måske nok at de godt kunne have skrevet på planterne da jeg købte dem.

Troede jo at de blev 20 - 30 cm høje, så de står i kanten, og meningen var at de skulle være lidt dekorative her efteråret.

Så til foråret bliver de flyttet bagerst i bedet, og så kan de overtage rollen som grønt baggrund for akelejerne, og så stå og være blå i efteråret.

Green

Ikke alle bliver lige høje - alt efter art.

Sniffer  
Asterserne er stadig ikke begyndt at blomstre. Til gengæld har de fået meldug på de nederste blade, og ser ret trælse ud.
Ikke nogen succes - de ryger på komposten... med mindre at de blomstre helt overdådigt i oktober.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis