Brusearmatur - monteringshøjde ?

Hej GDS'er

Lige et hurtigt VVS spørgsmål.

- Hvor højt skal et brusearmatur monteres i en brusekabine confused

Ved ikke om der er regler for ovenstående eller om man bare monterer som det passer en.


/Peter

--->> Dårligt håndværk er som at pisse i bukserne - en kortvarig fornøjelse <<--- confused --->> Det samme er billigt værktøj <<--- rolleyes
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da montere på en højde indstillelig skinne, det har jeg da gjort tidligere (med vand fra blandingsbatteriet). Men du mener måske en fast monteret brusearmatur med skjult rørføring fra batteriet og op til bruseren ?

Du skal da ihvert fald have den over hovedhøjde, herudover så er jeg ikke bekendt med at der skulle være krav til højden. Men ud fra et designmæssigt synspunkt, så BØR du jo nok komme op i nærheden af 2.00-2.10 meter så det også er brugbart af lidt højere mennesker end gennemsnittet. Og når vandet falder fra denne højde, så føles det også mere som et BRUSEbad, end som en gang vandsjask man bare skal blive våd af, især hvis du har et armatur der er meget bredt, eller på anden vis fordeler vandet over et meget stort areal.
Kiggede lige efter på mit badeværelse, det er hos mig monteret i 110 cm's højde af vvs'er da det blev lavet for 3 år siden.


Stang til brusehoved/telefonbruseren holderen starter ved ca. 140 cm og når til 210cm.

Så mon ikke det cirka er "normalen".

Mvh
110cm over færdig gulv, det er standart, og det gør jeg / vi (mit firma) i alle de badeværelser vi laver..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis