Græs - valg af frø

Anette skrev i meddelelsen <[email protected]>...
>Jeg har en græsplæne med et bed hele vejen rundt. Bedet skal fræses og der
>skal såes græs i det.
>Men hvad skal jeg vælge. Er noget græs bedre end andet. Jeg ved ikke
>hvilken slags græs, der er i haven i forvejen.

Du har vidst brug for denne adresse http://hjem.get2net.dk/flemming.jaque/gres.htm Her står alt om græs!

/Thomas G Nielsen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øv manner - når man endelig skal bruge oplysninger fra havesektionen så har de overskredet "sidste holdbarhedsdato".

Søger et godt råd mht. valg af frøblanding, har 3 unger der skal lege på plænen, ønsker selvfølgelig ikke noget der indeholder for meget hurtigvoksende skidt.

Hvad vælge man???

Mvh.

René

Hej "græsrødder"!!!

I de planteskoler, der er med i "Planteskole Ringen" kan man få græsfrøblandinger, der er specielt rettet mod specielle forhold. Således findes der en blanding til "den solrige plæne", "den skyggefulde plæne" osv.

Jeg tror, at vælger man dén blanding, der passer til de forhold man har, får man en god, solid plæne.

Surfede lidt rundt i haveverdenen på nettet forleden og læste på en hjemmeside (kan desværre ikke huske navnet) om en alternativ måde, at ændre sin plæne fra at være en "monokultur" til en "polykultur".

Ideen var - ganske kort - at så/plante andet end græs i plænen; alle mulige former for planter, der tåler nedklipningen.
Bl.a. var nævnt diverse krydderurter, hvor timian er en af dem, der tåler at blive slået, hvis man blot hæver klippehøjden en anelse.

Jeg tror ikke plænen bliver decideret stærkere af andre planter, men forestil jer at slå græs i en duftharmoni af græs og diverse kryderurter - jeg skal i hvert fald prøve!

Solrige maj-hilsener

Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis