Her er så, hvordan det gik:
- Køb af Haynes service manual og et nyt dobbeltløbet metalrør (ca. 300 + 900 kroner).
- Bilen på en lift og venstre forhjul af.
Det ene rør er til højtryk med skruefitting bag venstre forhjul og press-on fitting ved højtrykspumpen. Det andet rør er til lavtryk (retur).
- Højre forskærm løsnes og højre forlygte afmonteres.
- Drivremmen til højtrykspumpen afmonteres ved at sætte en fastnøgle på remstrammerhjulet og trykke ned imod fjederen.
- Drivhjulet til højtrykspumpen trækkes af med en aftrækker. Herefter kan man komme til med en fastnøgle og skrue den press-on fitting af, som sidder på udgangen af servopumpen, hvis den ikke sidder for fast (det gjorde den).
I stedet kappes højtryksrøret af lige efter fittingen med en mejsel. Sekskanttop på og skrue af. Så kan man nogen gange slå rørstumpen ud med en dorn eller bore den forsigtig ud uden at beskadige fittingen. Jeg vil anbefale at købe en ny fitting på forhånd til 100 kroner (for en stump, som koster 1 øre at fremstille :rolleyes

- De to lavtryks snap-on slanger trækkes af de gamle rør ved at klippe en strimmel plastic på 1 1/2 cm's bredde af en sprinklervæskedunk. Den skal være så lang, at den lige akkurat når rundt om lavtryksrøret, som en løs ring. Plasticringen skydes ind i snap-on fittingerne og udløser holderne, hvorefter slangen kan trækkes af.
- Så er der kun skruefittingen ved venstre forhjul (højtryk) tilbage, og den sidder fælt godt fast. Er man én mand, kan man meget nemt komme til at knække det tilstødende højtryksrør op til ratstammen. Man kan varme med en svejseflamme med stor risiko for at sætte olien og bilen i brand (tilrådes ikke). I stedet bør man nok afmontere det næste rør inklusive slange ved ratstammen og så skille højtryksfittingen i en skruestik.
Jeg gjorde det ved at holde på den ene side med en 1 1/2 meter lang rørtang, medens min kammerat drejede med en fastnøgle. Han lagde alle kræfter i, sagde "det går ikke", hvorefter den kom løs med en høj skrigende lyd (aldrig give op:cool

Herefter var det ned af bakke og bare at skrue det hele sammen. Særlig lækkert er det at montere lavtryksslangerne og højtryksrøret i den nye fitting på pumpen: Det er bare tryk og klik.
Alt i alt: Næppe et begynderprojekt.
Tak for de gode råd og god arbejdslyst til alle.