VIGTIGT! hvordan fjerner man et bagdæk?

hej

skal have min CPI oliver city til reparation på fredag... det er noget med bagdækket, så i stedet for at trække en flad knallert på 70 kilo flere kilometer, ville jeg være MEGET lykkelig hvis der var nogen der kunne fortælle mig hvordan man fjerner bagdækket fra en CPI Oliver City.....
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ols3n

hej

skal have min CPI oliver city til reparation på fredag... det er noget med bagdækket, så i stedet for at trække en flad knallert på 70 kilo flere kilometer, ville jeg være MEGET lykkelig hvis der var nogen der kunne fortælle mig hvordan man fjerner bagdækket fra en CPI Oliver City.....


Jeg vil tro at grunden til at du ikke sådan lige har fået svar ligger i, at dit næste spørgsmål vel vil blive: Hvordan tørre jeg min røv !!!
Du må have fået en mini reperations håndbog da du købte den, deri vil du kunne se hvordan du tager baghjulet af, du kan ikke bare tage dækket af uden at tage fælgen af også.

V.h. Håndværkeren
Tonen kære Håndværker - Tonen......

Du kan jo faktisk besvare samtlige spørgsmål i "lav bil" på samme måde - altså at folk skal kigge i deres instruktionsbøger

Det er måske en smule vanskeligere at afmontere baghjulet på en moderne knallert med kardantræk end det er på din MZ wink - så faktisk er spørgmålet jo både reelt og relevant

Med venlig hilsen

Fladder
Nå kan man nu også få knallerter med Kardan træk, det har jeg vist aldrig set. Men så bliver baghjulet vel taget af som på en MZ, du løsner bolten i modsat side af "trækket" trækker den ud og tager hjulet af. Tilbager sidder i MZens tilfælde en gummi klokobling og kædehjulet og ved kardan træk må det værer gearet med kron og spids hjul.

Ja tonen Fladder, jeg kunne bare ikke lade være.

V.h. Håndværkeren
Det var s......s en MZ med kardan ???

Beklager kære Håndværker - må være længe siden jeg har kigget på en MZ biggrin

Med venlig hilsen

Fladder
Så er der lige noget du har misforstået, eller også har jeg ikke fået formuleret mig så du forstod det ret.
Den eneste MZ der var kardan på var den der hedder BK 350 med Boksermotor. Alle andre har et lukket kædesystem hvor det ville være temlig omfatende hvis kæden skulle af baghjulet når dette skulle af. Derfor er det lavet så selve kædehjulet sidder fast i højre side af bagsvingeren og der kun skal løsnes en stor bolt og en lille for at få selve hjulet af.
Annonce
Hejsa..
Giver Håndværker lidt ret.. det er et "lav det selv" forum.. og hvis man ikke "tør" skrue en møtrik af og tage en aksel ud, og fjerne en afstandsklods .... og se hvad der sker... så er der alså "langt til købmand"...

Mvh Jan J
I stedet for at skændes om hvordan en MZ fungere og hvad der var og ikke var.. Hvorfor hjælper I ikke den kære spørger i stedet?! Ved godt det er for sent nu, men alligevel, så får han da i det mindste et svar han kan bruge til noget.. Du skal først have udstødningen af, og så kan du skrue møtriken af der sidder på baghjulsakslen.. Her kan du med fordel bruge en slagnøgle, da den møtrik ofte sidder rigtig godt fast hvis den ikke har fået noget kobberfedt gennem tiden...
Vi skændes overhovedet ikke, men hjælper hinanden til bedre forståelse af tingenes indretning.
Og hvis Ols3n ikke tør have en skruenøgle i hånden står det sløjt til. Man behøver da ikke den store maskinmester uddandelse for at kunne lede og prøve sig frem, og som Helja skriver så er det et LDS forum.

V.h. Håndværkeren
Nej nej, det har du da ret i, der er jo ingen ting der svært - HVIS man kan finde ud af det.. Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar.. Der bliver da stillet masser af spørgsmål rundt omkring på det her forum der ikke kræver den store maskin/håndværks mæssige uddannelse for at kunne løse, som du siger.. Men derfor kan man jo godt være i tvivl.. Og det havde jo ikke gjort ondt på dig, hvis du bare havde givet ham et ordentlig svar til at starte med..? Og hvis du ikke kender svaret, så lad være med at skrive noget, for det kan jo ikke bruge til en skid!
Hej KimArndt.
Hvis du lægger mærke til det var der ingen der havde hjulpet Ols3n. Det var først da jeg kom med mit "vrøvl" der kom skred i sagerne, og sådan har det været flere gange. Så er det måske interesant at se om Håndværkeren igen har lavet en "Kage Mand !"
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis