Virus !

Hej med jer

Hvilke antivirus programmer er gode?
Og lidt firewall skal der vel også til...

Er der nogen man skal holde sig fra?

Hvor køber man dem til den bedste pris..

På forhånd tak

MVH Njord
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Virus - AVG Free 7,5
Firewall - Zone Alarm

De er så dem jeg har valgt. AVG sku' være blandt toppen af poppen ifølge folk med forstand på den slags. Zone Alarm har jeg ikke hørt hverken godt eller dårligt om, men den har tilsyneladende virket for jeg har sluppet for besøg.

Begge har den fordel at de er gratis og kan hentes på f.eks. www.pcworld.dk under download sektionen.
jeg har brugt AVG i omkring et år. Det har ikke på noget tidspunkt givet anledning til problemer eller vira i systemet.
AVG er fint... Men det er lidt..... Øhm... Uvenligt da det hele tiden gør opmærksom på sig selv. Det er et windows only program, men det er også ok, der er ikke mange vira til andre OS'er. Jeg bruger det dog selv, da det er rart at have fuldt opdateret software gratis. Panda er lidt mere "stille", men også knapt så hurtigt til at opdatere.
Kombinér dog gerne med en anti spyware scanner, som eks. ad-aware, da de fleste AV programmer ikke fanger ondsindede cookies eller hijacks.

Firewall... Ved ikke... Har aldrig rigtigt haft brug for en da jeg sidder bag en router, og derfor har fuldt kontrol over alle porte jeg åbner for.
Men zone alarm er let at bruge. den er desværre også lidt.... ond ved eks. spil ol. der er en del programmer der ikke vil køre sammen med zone alarm. Men har du XP eller nyere, så er der indbygget firewall, den kan du sagtens bruge.
Jeg har samme opfattelse af AVG = det er fint, velopdateret og gratis, men jeg synes det er irriterende, at den ikke bare opdaterer i baggrunden, uden at at vise et vindue om det hver gang. Det er meget forstyrrende.

Prøver mig i øjeblikket frem med forskellige prøveversioner, og indtil videre er jeg mest begejstret for Bullguard Internet Security. Der er både antivirus, firewall, anti-spyware, spamfilter og 1GB diskplads på deres servere til fjernbackup. Derudover må man installere det på 3 pc'er uden at betale ekstra. Det er i øvrigt danskejet, så vidt jeg ved.

Mvh. AllanE
Annonce
jeg har prøvet med AVG men synes ikke det fungerer optimalt. derimod synes jeg at avast er rigtig godt . det er også gratis, det er jo næsten en kvalitet i sig selvbiggrinbiggrinbiggrin.
Smedenselv, du skriver at AVG ikke fungerer optimalt. Hvori består problemet? Er det under Windows Vista eller ...?

Svend Erik

Bygningssnedker

Prøv avast. det er gratis for privat personer. download programmet. og skriv en mail til det. og du får et serienummer der holder 2 år.
Jeg bruger en Etrust Antivirus, den har fungeret upåklageligt nu i 5 år, og jeg har hentet den gratis på nettet, den opdatere selv uden at vise andet end et lille ikon på værktøjslinien. Jeg kører med XP så den firewall der ligger her fungere også perfekt, desuden har jeg begge Adware skannere der arbejder sammen og jeg køre dem hver gang jeg afslutter dagen på computeren.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Svend Erik Bertelsen

Smedenselv, du skriver at AVG ikke fungerer optimalt. Hvori består problemet? Er det under Windows Vista eller ...?
der har været flere tilfælde hvor der er en virus der ikke kan slettes ,det har jeg ikke været ude for endnu med avast , har brugt det i ca 2 år . det kører under xp
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis