Manglende lys på Katana 45

Hej
Min Katana 45 har pludselig mistet lyset,både foran og bagpå.Bremse og blinklys virker.Jeg har ledt efter en sikring men kan ikke finde den.Er der nogen der ved hvor den sidder(hvis der er en) eller kan fortælle mig hvad der er galt.
Mvh Torben
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Toje

Hej
Min Katana 45 har pludselig mistet lyset,både foran og bagpå.Bremse og blinklys virker.Jeg har ledt efter en sikring men kan ikke finde den.Er der nogen der ved hvor den sidder(hvis der er en) eller kan fortælle mig hvad der er galt.
Mvh Torben


Hej Torben..
Tror desværre ikke der er mere end en sikr. på en 45... Hvis jeg var dig ville jeg kikke på din "lyskontakt".. tror det måske er den der er brændt af..
Prøv evt om du kan se de 2 ledninger der går op til kontakten, også kortslut dem, og se om det hjælper.. Tror det er det første sted jeg ville lede.. evt også dårlig forbindelse der hvor ledningerne bliver samlet.. typisk i lygteindsats..
Et el_diagram ville hjælpe dig rigtig meget..

Håber du finder fejlen.. lad os høre hvad du finder ud af..

Mvh Jan J
Hej jan
Jeg har lige tjekket lyskontakten og der kommer slet ikke strøm op til den.Den har tre ledninger på sig.Jeg har rodet noget med at finde de samme farver,men det er da helt umuligt uden at skille hele knallerten fra hinanden,så det må jeg jo nok i gang med.Jeg tror at det er en manglende stel der giver problemet,men den skal jo findes.Jeg må se om jeg kan finde et diagram et eller andet sted.
Mvh
Torben
Citat fra Toje

Hej jan
Jeg har lige tjekket lyskontakten og der kommer slet ikke strøm op til den.Den har tre ledninger på sig.Jeg har rodet noget med at finde de samme farver,men det er da helt umuligt uden at skille hele knallerten fra hinanden,så det må jeg jo nok i gang med.Jeg tror at det er en manglende stel der giver problemet,men den skal jo findes.Jeg må se om jeg kan finde et diagram et eller andet sted.
Mvh
Torben

Hej Igen..
De 3 ledninger er sikkert plus og en tændledning til nærlys, og en til lang lys.. Tror desværre ikke på dårlig stel, når det både er for og bag..men du kan jo prøve at lave en stel hen til fx din baglygte.. en ladning fra minus til stel på baglygten..
Er lidt nys. på hvad måler du med..?? måler du gennemgang eller spændning ??

Du kunne prøve at fjerne pluds op til din afbryder, og så montere en direkte fra batt.. for at se om der komme lys på..

Kan det evt være en "lysspole" på sådan en.?? Så kan jo også være den, der er brændt af...??confused

spændende rolleyes

Mvh Jan J
æhhh har du tjekket om pæren er gået?????
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis