Vandhane som tænder selv

Hvad hedder de vandhander som selv tænder når man sætter hånden ind under.

Og nogen som har erfaringer med dem??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godmorgen.

Jeg har prøvet en del af de der haner, og der er både gode og dårlige ting ved dem mener jeg. Der har været et par stykker hvor den var gal med sensoren... de stod og tændte og slukkede helt umotiveret...!! En anden ting er at sensoren sidder forholdsvis højt. Så man skal holde hænderne helt oppe over vasken, med efterfølgende spild.

Det gode, og det er godt. Man stiller temperaturen een gang. Og så kan man bare stikke de beskidte fingre ind under hanen. Og desuden sparer det en masse vand.

Hvordan det virker når man skal have sig en tår vand er jeg ikke lige klar over...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Berøringsfri haner er svære at udnytte i en almindelig husholdning - med mindre man har meget kort fra varmtvandsbeholder til tappe sted eller varmtvandscirkulation

Da hanen ellers skal løbe længe (startes flere gange) er besparelsen til at overse

Med venlig hilsen

Fladder
Mine varmtvandsrør er enten uisolerede eller er støbt i beton, så det koster 15 l vand i køkkenet inden der er varmt vamt. 10 l i badeværelset, 3 liter i bryggerset. Så vi koger oftest en kande vand når vi skal bruge varmt vand i små mængder - det koster ca. 15 øre, mod 75 øre i rindende vand hvis vi skal vente på varmt vand.
Det er et irreterende problem, men det er ikke meget at gøre ved det.

Jeg kunne godt bruge et system der lukker for vandet efter nogen tid, da ungerne ikke altid får lukket for vandet.

Er det en lavvolts løsning der benyttes i armaturer med sensor?
Hej Erik

Du kunne have glæde af en af de nye mini-elvandvarmere til montering under køkkenvasken - den indeholder ca. 5 liter

Mener den hedder Cooker - eller noget lignende

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Citat fra Fladder

Hej Erik

Du kunne have glæde af en af de nye mini-elvandvarmere til montering under køkkenvasken - den indeholder ca. 5 liter

Mener den hedder Cooker - eller noget lignende


Quooker (www.quooker.dk) - syntes det var en dyr og fjollet opfindelse, indtil vi selv fik sådan én, nu ville jeg ikke undvære den.

Så for nylig at Skab Selv havde -15% på dem, ellers er de svære at finde på tilbud

Har dog kun modellen med kogende vand, ikke den der også er vandvarmer for den alm. vandhane, så den kan jeg ikke udtale mig om

MVH Jacob
Hvis man bare skal have varmt og ikke kogende vand, fås der er gennemstrømsvandvarmer, der varmer vandet når det løber igennem.
Den monteres på den eks. vandhane.
Det kræver selvfølgelig at der er strøm i skabet, den skal forsikres med 16 Amp.
Se evt: http://www.metrotherm.dk/

Venlig hilsen
Kris
Hej Lav det selv forum

Vi har 3 stk berøringsfrie haner.
1. en vandhane fra IQUA A-10 med temperatur regulering som Cassøe i Sunds importerer og sælger i danmark. Kan bestemt ikke anbefales,
er simpelhen noget bras.
Man kan ikke få 100% koldt vand, som forhandleren sagde og som Cassøe også påstod i begyndelsen. Jeg fik ventiler og div. reservedele,som så skulle virke, med så skiftede de pludselig mening og sagde, at det kunne den ikke.
Blander cirka 10% varmt vand i.....ikke smart når man børster tænder og man også lige vil have et glas vand eller et glas om natten............så vi har derfor lukket for det varme vand, da de ikke vil løse problemet for os....i øvrigt er knappen til at stille for koldt og varmt vand af plastik og knækkede sidst vi havde gæster.
Angivelig har de solgt en hel del til offentlige institioner, gad vide hvor mange der har maveproblemer af den grund.
Kan bestemt ikke anbefales.

2. I det andet badeværelse har vi et oras amatur, og det kan levere 100% koldt vand, og ellers med temperatur regulering og fungerer fint.
Der findes en lille og en normal størrelse.
Kan varmt anbefales

3. Har vi i køkkenet et oras amatur, hvor der er koldt og varmt manuel, og nederst et udløb for berøringsfri 100% koldt vand.
Fungerer fint, og er indstillet, så det giver et glas koldt vand, når det bliver aktiveret. Og ellers til at vaske fingrene med, så man ikke fedter håndtagene til. Et lille minus er at når en gryde kommer for tæt på censoren, så giver det koldt vand i gryden, men det er en øvelses sag. Kan varmt anbefales.

Med venlig hilsen

Søren
Quooker er en sej ide... tak for tippet. Men den er bare ALT for dyr... 2-3 tusinde ville være ok... Men kr. 9000,- for den billigste model ? Det gider jeg altså ikke så skal der fa'me bruges noget vand før den betaler sig hjem.


Nå men anyway, så tror jeg tråden var om berøringsfri haner ikke ?
Det er det de hedder hos min lokale køkken leverandør... Men min erfaring siger nogenlunde det samme som andres. Pas på med at købe dem. Der er mange produkter med fejl, og der er ingen garanti for at du bliver glad for dem, ihvert fald ikke i et køkken.

Så tænk lige over hvad du vil bruge den til, inden du går ud og køber en.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis