kloak -> WC Afløb på lige stikledning, eller ok med 45° grenrør?

hej alle,
jeg har virkelig brug for akut assistance,, har fået en masse super gode tips af Marquis.. men har lige et spørgssmål til alle.

som det er idag er min rende støbt, hvor min stikledning (Den ledning der forbinder afløbsinstallationen med hovedkloakken.) er ført ind i huset 1 m med et lige 110ø rør. Problemet er bare at jeg vil have mit wc i hjørnet af rummet..
(se vedhæftede tegning)

hjæælp,, hvad gør jeg for at få mit wc derovre, samt ballerup kommune godkender det'.. kan jeg sætte et 45° grenrør denne stikledning som går ud til hvor jeg vil have wc'et?..

har vedlagt et exempel.. kan man gøre sådan? Som sagt, den orange streg er støbt ind igennem renden. jeg vil helst ikke ødelægge renden pga at lave en ny stikledning der ikke har nogle vinkler. ..




heelp..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser eksempel 1, kan jeg da ikke se noget som helst problem i det.
Jeg har da noget lignende uden kvaler.
Du skal nu nok ikke dække noget til før kommunen har godkendt det og det skal fremgå af din kloakplan.
Men ellers skal jeg ikke kloge.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Mange tak for din besvarelse. Jeg vil forsøge mig med at få det godkendt imorgen tidligt...
sad Jeg har lige talt med ham der står for godkendelse af kloakering i ballerup kommune.
han siger han vil have "direkte renseadgang fra brønden til wc. ",, altså ville eksempel 1 ikke blive godkendt,, da den ikke går direkte ind i brønden. *suk*... så skal jeg have brudt renden op og få ført et rør direkte,, kan det virkelig passe?

Han godkendte en tidligere tegning, hvor et rør gik direkte fra wc-> brønd.. meeen,, der tænkte jeg ikke lige over renden var støbt :o

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis