Montering af bondehusvindue i skur..

Hejsa!

Iforbm. med opførelse af nyt skur i træ, skal jeg have monteret eet eller to bondehuse vinduer. Men hvordan gør jeg det?

1) Da jeg selv laver skellettet - kan jeg lave vindues indfatningen sådan den præcis matcher vinduet - men skal der være luft imellem? - Og skal den "luft" udfyldes med eks. en fuge?

2) Skal vindue forsættes - eller sidde i plan med træbeklædningen? Der er et udhæng på skuret som skulle tag edet værste vand. Hvis vunduet skal forsættes indad - hvordan laver jeg så selve inddækningen?

Pfht, Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa!

Iforbm. med opførelse af nyt skur i træ, skal jeg have monteret eet eller to bondehuse vinduer. Men hvordan gør jeg det?

1) Da jeg selv laver skellettet - kan jeg lave vindues indfatningen sådan den præcis matcher vinduet - men skal der være luft imellem? - Og skal den "luft" udfyldes med eks. en fuge?

2) Skal vindue forsættes - eller sidde i plan med træbeklædningen? Der er et udhæng på skuret som skulle tag edet værste vand. Hvis vunduet skal forsættes indad - hvordan laver jeg så selve inddækningen?

Pfht, Henrik
[URL="http://www.lav-det-selv.dk/forum/newreply.php?do=newreply&p=257011"]quote.gif[/URL]
Jeg ville sørge for luft hele vejen rundt om vinduet, også selv om du selv laver skellettet. Det er jo ikke altid at det bliver helt præcist, og har du luften rundt om, så er der jo mulighed for justering, vinduet skulle jo nødigt sidde skævt.

Spørgsmål 2 er rent op til dig selv, hvordan du gerne vil have det. Hvis jeg selv skulle vælge, ville det komme an på hvilken type beklædning jeg havde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis