special træ

Jeg skal bygge en stavlimet lilletromme, og til dette vil jeg gern bruge lidt "ordentligt" træsmile
ved i hvor man køber "special" eller lidt mere exotisk træ? Såsom
valdnød, ahorn, kirsebær, bubinga osv?

Mvh
Kenneth
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville nok være det bedste for dig om du henvender dig til en snedker, for i de mængder du skal bruge har du ikke mulighedder i en trælast.
Sløjdlærere køber træ hos Aktiv-træ i Vejle, det er muligt at de også sælger til private. De har også de mere specielle træsorter.
http://www.slojdtrae.dk/?id=12485

Green

Linå i silkeborg er en anden mulighed og i Skanderborg ligger der også en trælast der har oversøisk træ. Hilsen Jørgen
Der er forskellige muligheder.
Du kan købe rå planker hos en importørr fx Dansk Hårdttræ i Hovedgård.
www.smaalmills.com har måske også noget liggende.
Ellers må du vende blikket mod nogle af de mere eksklusive møbelfabrikker der sikkert godt vil sælge dig de ret få og små stykker træ du skal bruge. Eller hvad med bådbyggerierne? Der er da et par stykker i dit lokalområde...

MVH Njord
Annonce
eller hvad med at bruge dansk hårdttræs savværk ved åbenrå?
Hey
tak for de mange svar!!! Der er en masse tips jeg klart vil følge op påbiggrin
Jeg henter også exotiske træsorter til mine skilteprojekter hos Dansk Hårdttræ Savværk i Holdbi, 5 km nord for Kruså. De har et stort restlager og priserne er MEGET fornuftige... Det er bare en skævert til kaffekassen og så er alle glade :-)

Metalsnedker
Citat fra Metalsnedker

Jeg henter også exotiske træsorter til mine skilteprojekter hos Dansk Hårdttræ Savværk i Holdbi, 5 km nord for Kruså. De har et stort restlager og priserne er MEGET fornuftige... Det er bare en skævert til kaffekassen og så er alle glade :-)

Metalsnedker


Hej
Det lyder spændende! tager du bare derned eller aftaler du med dem inden?
Jeg vil anbefale at du spiller uvidende og ringer til dem først og spørger om de ikke har nogle rester du må købe, hvilket de har, men det er indledningsvis en høflig fremgangsmåde.

Jeg kom mere eller mindre tilfældigt til at købe noget, fordi jeg blev sendt derned på vegne at mit firmas interesse. Jeg spurgte om de ikke havde lidt rester tilovers og så blev jeg ellers slæbt med til der hvor landet flyder med mælk og honning :-)

Jeg fandt herefter en masse fine endestykker fra nogle mahogniplanker de havde skåret op. Det er ædeltræ som er relativt let at bearbejde med skærende værktøjer og vejrbestandigt, så det var bare fint. Det er nok sådan noget du også skal have fat på.

Måske fik jeg det billigt fordi jeg var dernede i forretnings-øjemed, men du får det såmænd nok også billigt. Det er trods alt "affald" for dem (men guld for os).

Hilsen Metalsnedker
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis