Trådløs_netværk

Hejsa..
Jeg har lige købet en trådløs router, men kan ski ikke få skidtet til at virke..Kan ikke konfigurer "sikkerhed"
Jeg er begyndt at tvivle på at den jeg har købt kan køre på web..
Kan det være den kun kan køre på adsl..???

Det er en Belkin G+

Der står på kassen " works with broadband ADSL when connected to an Eternet modem"..
Har jeg været dum :-) ????

Mvh Jan J
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ved ikke om du har været dum, men jeg købte for 3 år siden en netgear router som bestemt ikke var nem at arbejde med. Jeg afleverede den igen og købte en linksys WRT54G. Den virkede bare med det samme og har gjort det lige siden. Livet er for kort til brugeruvenligt hardware.

mvh Anders
Jeg syntes nu normalt at belkin plejer at være meget namt at få til at køre.

Men det er selvfølgeligt lidt svært at sige hvad problemet er uden at kende din konfiguration. "works with broadband etc. etc." betyder bare at det er en IP router. Den skulle virke med alt hvad der giver den en IP adresse. Men det kan være at den defauleter til DHCP og det kører din forbindelse ikke... Eller vice versa.
Citat fra Twist

Jeg syntes nu normalt at belkin plejer at være meget namt at få til at køre.

Men det er selvfølgeligt lidt svært at sige hvad problemet er uden at kende din konfiguration. "works with broadband etc. etc." betyder bare at det er en IP router. Den skulle virke med alt hvad der giver den en IP adresse. Men det kan være at den defauleter til DHCP og det kører din forbindelse ikke... Eller vice versa.


Hej Twist
Jeg ved faktisk ikke om routeren kører, får min bærbar i dag..
men det der driller er at konfigurer sikkerheds niveu.. Kan slet ikke gøre noget der, det punkt springer den flot over.. men den kommer til sidst og siger alt er ok.. men jeg ski gerne lige ind og fortælle den hvem der må o.s.v.
Der følger en instalations cd.. easy et eller andet (er ikke hjemme pt) og det er den jeg har brugt...
Håber du har et guldkorn ;-)

Mvh Jan J
Tja. Easy konfig tool'et er jo egentlig også bare til "at få det til at køre". Et højt sikkerhedsniveau behøver jo ikke at betyde at det ikke kører, men det tager lidt længere tid (og er ikke så bruger venligt) at installere.

Hvis routeren KØRER uden sikkerhed, så er det ok... Så skal du "bare" logge ind på routeren (normalt enten http://10.0.0.1 eller http://192.168.1.1, du kan se adressen i din manual) med kabel selvfølgelig, ikke trådløst, og herinde vælge sikkerhed, og så konfigurere en nøgle (eks. en 26 cifret nøgle for 128-bit kryptering) og så banke den ind på dine PC'ere bagefter, genstarte routeren, og så skulle det gerne virke. Sikkerhedsmæssigt kan du også sikre dig ved kun at tillade nogle bestemte MAC adresser adgang til dit netværk. Men det er ikke voldsomt sikkert, da man jo kan ændre på sin MAC adresse med et værktøj, og dermed ikke ed denne metode alene skal regne med at kunne sikre sit netværk.

Hvis routeren SLET ikke er til at snakke med, så har du gjort noget forkert. Prøv at sætte din PC på samme net som routeren (plug et RJ-45kabel imellem routeren og din PC) og se om det hælper. Normalt er det fordi man af sikkerhedsårsager IKKE må konfigurere en trådløs netværksenhed trådløst (ellers kan gud og hver mand jo ændre på konfigurationen).
Ih hvor jeg føler med dig!!!

For et par år siden købte jeg trådløs router hos TDC, med teknikerhjælp osv.
Lortet kom ikke til at virke, og jeg måtte have min IT-kyndige nabo til hjælp i flere timer, og derefter kom det lige akkurat til at virke. Det kan dog slet ikke række nær så langt som lovet, faktisk kun 10-15 meter, Jeg har dog betalt 100% for alt, også det som ikke kom til at virke. :-(

Jeg har helt opgivet at sikre lortet, idet det medfører uoverstigelige kvaler og problemer.¨

Jeg er vildt forundret ove, at man kan komme godt afsted med at sælge noget så useriøst bras til så store penge, år efter år.
Skyldes det, at brugerne ikke kan lide at vedstå, at de ikke kan få lortet til at virke, og på den måde fremstår som dumme????

Vi skulle starte en rovolution, over for den elendige branche!!!!! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Citat fra Twist

Tja. Easy konfig tool'et er jo egentlig også bare til "at få det til at køre". Et højt sikkerhedsniveau behøver jo ikke at betyde at det ikke kører, men det tager lidt længere tid (og er ikke så bruger venligt) at installere.

Hvis routeren KØRER uden sikkerhed, så er det ok... Så skal du "bare" logge ind på routeren (normalt enten http://10.0.0.1 eller http://192.168.1.1, du kan se adressen i din manual) med kabel selvfølgelig, ikke trådløst, og herinde vælge sikkerhed, og så konfigurere en nøgle (eks. en 26 cifret nøgle for 128-bit kryptering) og så banke den ind på dine PC'ere bagefter, genstarte routeren, og så skulle det gerne virke. Sikkerhedsmæssigt kan du også sikre dig ved kun at tillade nogle bestemte MAC adresser adgang til dit netværk. Men det er ikke voldsomt sikkert, da man jo kan ændre på sin MAC adresse med et værktøj, og dermed ikke ed denne metode alene skal regne med at kunne sikre sit netværk.

Hvis routeren SLET ikke er til at snakke med, så har du gjort noget forkert. Prøv at sætte din PC på samme net som routeren (plug et RJ-45kabel imellem routeren og din PC) og se om det hælper. Normalt er det fordi man af sikkerhedsårsager IKKE må konfigurere en trådløs netværksenhed trådløst (ellers kan gud og hver mand jo ændre på konfigurationen).


Hej Twist..
det er første gang med det trådløse.. var ikke klar over at jeg bagefter skulle logge på router... er helt med nu, og det kører fint.. Blev lidt forviret da den skrev jeg var færdig.. inden jeg havde fortalt den hvem der må bruge den ;-)

Mange tak for hjælpen.. kanon forum :-)

Hej Ktm og tak for medføelsen ;-) men twist havde ret.. belkin er helt fin, var bare mig der lige skulle "tænke rigtig´" :-)

Mvh Jan J
jeg har delme også bøvlede med routere.. ind til jeg fandt apple´s airport express. den er så simple og let, man sidder og føler sig lidt, hmm.. var det det.. bag efter..

Samtidig kan den så også sende trådløs musik til hvilket som helst anlæg, og printe trådløs med usb printere.. den er genial..

(for intet ud af at reklamere for apple, jeg er bare meget overraskede over den)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg har søgt, om der allerede ligger svar på mit spørgsmål, og vælger derfor at fortsætte denne tråd.
Jeg har en Belkin router. Den fungerer 100%, men jeg vil gerne være fri for at naboerne tager netværk fra mig. Jeg kan ikke få det til at fungere. Når jeg sætter kode på, kan jeg slet ikke komme på med andre computere end min "chef"-computer. Det vil jeg gerne.
Nogen råd? WEP eller WPA eller noget tredje? Hvordan kommer jeg selv på netværket med en anden computer, enten med kabel eller en trådløst? Jeg bliver nemlig ikke bedt om at skrive nogen kode. Den siger bare at der er noget galt med sikkerhedsindstillingerne eller noget lignende.
Forstår det ikke. Kan nogen hjælpe mig?
Nu kommer det så lidt an på hvad du har gjort med din wifi forbindelse. Altså hvordan den er konfigureret på din PC. Hvis din forbindelse er windows default, og du kører med winXP, så kan du "bare" klikke på start, vælg indstilinger, netværksforbindleser, og så finde din wifi på listen, højre-klikke, og herinde tilføje din WEP nøgle.
Du skal dog lige huske at genstarte BÅDE PC og router efter at have angivet en WEP nøgle, da windows er noget skidt. Det har du ikke behov for hvis du kører linux, men så havde du nok heller ikke haft dette konfigurationsproblem, så det antager jeg at du ikke gør.
Kører du med noget proprietært software (fra producenten af dit wifikort), så skal du nok vælge at afinstallere denne software, og lade windows styre forbindelsen... Ellers slås windows og dit program om resourcen, og det giver yderligere besvær med konfigurationen.
Jeg vil prøve det igen, da jeg ikke genstartede computeren efter at have lagt kode på. Ellers tror jeg at jeg har prøvet alt, så hvis det ikke virker, tror jeg at jeg giver op...sad .
Vi får se. Nu prøver jeg lige. TAK!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis