mitsubishu colt

Hej Alle sammen. Er ny herinde, men meget interensant sted ! smile

Men mit problem går sådan set ud på min bil, den er nysynet for under en måned siden. alt hvad der kunne slides på den bil blev skiftet før den blev synes, så var en meget dyr omgang. I går da jeg er ude at køre sætter bilen ud den slukker bare ud af det blå, ingen rysten eller noget som helst!. Er medlem af falck, så de kom og kiggede på den og prøvede at få den igang, hvad de nu havde af midler. De kom frem til mine tændrør ikke gnister, heller ikke hvis de bliver udskiftet. Han målte en masse igennem, men kunne ikke finde fejlen. Bilen blev så kørt til værksted, hvor de så i dag har brugt dagen på at finde ud af hvad det var, det er enten min strømfordeler eller styreboks. Har ingen forstand på biler overhovedet!. Men prisen på en styreboks er så afsindig højt, så ville det overhovedet kunne betale sig ?. Det må så være mit spørgsmål, har faktisk ingen forstand på biler. Men at blive ved med at skyde penge i den, Det kan jeg ikke rigtig se logik i. Har kun haft bilen i et år, så synes det er ret hurtig den er blevet en skrotbunke!!. Det er en colt fra 95. Ja en ordentlig smøre, håber nogen kan give lidt råd eller andet. Det ville være rart, for synes det er ved at være temmelig træls, i sær nu da den er nysynet .

På forhånd mange tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Hmm, hvad er afsindigt højt?
Det afhænger jo ret meget af bilens generelle stand, ved du om der er noget rust ? Personligt synes jeg det lyder som om det er værd at ofre pengene på den, især nu hvor du har fået lavet det andet. Burde give mange problemfri kilometer efterfølgende, men det er jo aldrig en garant med lidt ældre biler.
Alternativt kunne du investere i en anden bil, men den kan jo bbyde dig samme problemer som dem du har fået løst med Mitsuen nu.

Hvis du har prisen på reperationen, og evt lidt om bilens stand, rust og så videre, kan svaret nok præciseres lidt.

Med venlig hilsen

Simon Nauta

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Citat fra SimonNauta

Hej.

Hmm, hvad er afsindigt højt?
Det afhænger jo ret meget af bilens generelle stand, ved du om der er noget rust ? Personligt synes jeg det lyder som om det er værd at ofre pengene på den, især nu hvor du har fået lavet det andet. Burde give mange problemfri kilometer efterfølgende, men det er jo aldrig en garant med lidt ældre biler.
Alternativt kunne du investere i en anden bil, men den kan jo bbyde dig samme problemer som dem du har fået løst med Mitsuen nu.

Hvis du har prisen på reperationen, og evt lidt om bilens stand, rust og så videre, kan svaret nok præciseres lidt.

Med venlig hilsen

Simon Nauta

Hej og tak for svar.

Altså prisen ligger mellem 6000-7000 For den styreboks. Bilens generelle stand er som sådan ok, der er lidt overfladerust. som formentlig er for galt til den kan synes igen om 2 år. Men alt det der blev skiftet på den før syn det er dæk, bremseklodser, skiver og udstødning. Synes bare den har kostet mig lidt for mange penge efterhånden, men er nok bare mig der måske er lidt nærig. Og når man så ikke kan lave det selv, så bliver det selvfølgelig noget dyrere. Motoren har gået 260,000 km. Håber det hjalp en lille smule. har ikek været bilejer så mange år, så har ingen anelse om hvad der er "normalt" og ikke.

Mvh Lars.
Hej.
Det er noget i overkanten for en styreboks, de kan findes for ca det halve,
Nogle som ombyttere, og nogle som brugte, men det pågældende værksted bør kunne sige at der er fordeleren, tændspolen, boksen, eller evt. tændingsmodulet, da det kan måles ud, og ikke bare skifte på må og få. Det skal her indskydes at vogntypen såvit jeg husker, har en dårlig hallgiver der sidder i bunden af fordeleren. Denne (fordeleren) kan (hvis der findes flere) fåes brugt for ca en plovmand.
Mvh autoole
Overfladerust er nu ikke noget den dumper på. Det skal være nogle essentielle dele der er rustet igennem, vanger, undervogn, støddæmpertårne og sådan. Overfladerust er de som sådan ligeglade med, hvis det er pladedele.

Med venlig hilsen

Simon Nauta Ibsen

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis