Hjemmenetværk

Hej.
Er der nogle der ved hvad der skal til for at forbinde 3 stk pc med
hinanden og således at de også kan gå på nettet samtidig
der er iøvrigt også en printer
og til sidst kan man bruge outlook express på alle 3 med hver sin mailaddresse
jepper det var spørgsmålene
håber på gode input

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Ja, det er faktisk ganske simpelt:

(Jeg går udfra at du allerede har et delfilter og netadgang)

#1: Køb en switch med inbygget router, en 4 ports vil kunne opfylde dine behov. -> Nu har dine 3 computere adgang til internettet!
#2: Har din printer et net stik så den kan deles på et lokalnetværk?
Hvis ja: Stik den ene ende af kablet i prineren og det andet i en ledig port i switchen/router!
Hvis nej: Så mener jeg man kan få en adapter, så det kan lade sig gøre!
#3: Det med Outlook Express, det er bare at sætte det op til det! Du skal selvfølgelig have en e-mail konti andet steds først. Så skal du bare følge den guide der er indbgget i Outlook Express!

Held og lykke med det wink
Hvilken internetudbyder har I? Hvilket abonnement har I? Fik I noget udstyr fra dem?

Mht. deling af printer: Det kan være en dyr fornøjelse at købe en printserver/adapter, der gør det muligt at tilslutte printeren direkte til netværket. Start evt. i stedet med at tilslutte printeren den ene pc og del den derefter via Windows (højreklik på printeren og vælg "Deling"). Det er nemt og gratis, men kræver at den pc som printeren er tilsluttet står tændt, når der printes fra de andre computere. Hvis det ikke er godt nok, så kan I overveje at bruge pengene på at købe en ny printer med indbygget netkort. Min Canon Pixma har indbygget netkort og trådløst netværk - den kostede vist under 2000 kr. Til sammenligning kan en separat adaptor godt koste over 1000 kr. afhængigt af mærket.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis