Blokering af kælderdør

Hej.
Jeg skal have bygget en træterasse i min have. Den skal gå ud fra huset, og hen "over" vores kælderdør. Dvs. at vi blokerer døren på den måde, at det ikke længere er muligt at gå ind/ud af den, da terassen bliver bygget hen over den. Det skal siges, at man også kan komme ned til kælderen inde fra huset af. Vi er i tvivl om dette er en ulovlig handling, og i tvivl om døren bliver betegnet som en nødudgang??? Der er jo en trappe op til stueetagen i den anden ende af kælderen, samt vinduer der kan åbnes i alle kælderrum.
Er der nogle der kan hjælpe os med dette??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Lad være med at blokere den... det er mit bedste bud!! Jeg ved ikke om det er ulovligt, men jeg kunne aldrig finde på at slæbe min plæneklipper/cykel eller andre ting igennem stuen fordi konen vil have en terrasse!!

Men ellers mener jeg det er teknisk forvirring i din kommune der burde vide det.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for dit svar.
Vi er dog så heldige at have et stort skur til plæneklipperen og cyklen :p Flere har sagt det samme, men vi er bare interesserede i at vide om det er overtrædelse af loven, eller ej. Og kunne vi komme frem til svaret uden at kontakte kommunen, ville vi foretrække det
Din kælderindgang er "kun" en nødudgang, hvis du har dispensation til at bruge kælderen til beboelse, og hvis jeg ikke tager meget fejl, så kun hvis døren er dør til beboelsesrum... DeR er dog ikke mange huse der har dispensation.

Så blokér bare løs hvis kælderen er ren opbevaring.
Personligt vil jeg dog anbefale enten at kigge på om man kunne lave en ANDEN løsning med kælder adgangsforhold, eller evt. at helt fjerne døren (mure op), da en dør man ikke bruger, er en dør man ikke vedligeholder, og dermed giver anledning til problemer.
hvad med at lave en lem i terassen, så man kunne anvende døren, men uden at miste m2 på terassen

jan
Tak for Jeres gode svar
Kælderen er ikke godkendt til, og skal heller ikke bruges til beboelse. Kælderdøren gør ind til et vaskerum, og den er aldrig rigtig blevet brugt. Der er også vinduer man kan åbne, for at få frisk luft ind.Vi har også snakket om at mure døren op, for vi har jo ikke noget at bruge den til
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis