Hvem har en CNC-maskine? (fremstilling af fronter til køkken)

Hejsa,

Vores nye køkken skal ikke ligne alle andres. Vi bruger standard Ikea-elementer, men jeg tegner så selv fronter og rammer på computeren. Nu er spørgsmålet hvordan jeg får dem fremstillet. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men ikke rigtig fundet nogle leverandører. Er der nogle af jer kloge mennesker, der kender nogen der har en stor CNC-fræser til træ? Og som kan/gider tage den slags småopgaver? Materialet er 19 mm. MDF, og den største størrelse er 280x80 cm. Stedet er Nordjylland, men vi kører gerne efter det.

For dem der kender noget til teknikken regner jeg med at tegne i ArtCAM eller Rhino, og levere STL eller IGES-filer (eller hvad der nu passer i CNC-systemet).

Jeg sælger selv CNC-maskiner til daglig, men desværre kun i pixibogstørrelse i forhold til dette her...

/jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Grande

Hejsa,

Vores nye køkken skal ikke ligne alle andres. Vi bruger standard Ikea-elementer, men jeg tegner så selv fronter og rammer på computeren. Nu er spørgsmålet hvordan jeg får dem fremstillet. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men ikke rigtig fundet nogle leverandører. Er der nogle af jer kloge mennesker, der kender nogen der har en stor CNC-fræser til træ? Og som kan/gider tage den slags småopgaver? Materialet er 19 mm. MDF, og den største størrelse er 280x80 cm. Stedet er Nordjylland, men vi kører gerne efter det.

For dem der kender noget til teknikken regner jeg med at tegne i ArtCAM eller Rhino, og levere STL eller IGES-filer (eller hvad der nu passer i CNC-systemet).

Jeg sælger selv CNC-maskiner til daglig, men desværre kun i pixibogstørrelse i forhold til dette her...

/jesper


Hej Jesper

Jeg har en hjemmebygget CNC fræser til træ, men kan kun fræse emner som er 70x50cm. Ind i mellem snakker jeg med en cnc-buddy og jeg ved at hans maskine er noget større end min, men jeg er lidt i tvivl om den kan tage emner på 280cm længde.
Jeg kan lige prøve at høre ham ad om han kan tage jobbet.

Om ikke andet kan du gå den industrielle vej, men helt billigt bliver det nok ikke. Det er da altid noget at du kan lave cad arbejdet selv.

Jeg vender tilbage så snart jeg hører fra ham.

Hilsen Metalsnedker
Jeg har sendt en PB til dig.

Metalsnedker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis