Køb af radio.

Mit gamle Beocenter 9500 har givet op pga. af en løs frontplade. Det vil koste en ikke betragtelig formue at reparere dette, uden garanti for at det vil lykkes og måske støder der mere til osv. osv.

Jeg er er derfor på jagt efter en anden RADIO, men noget sådant findes åbenbart ikke i handelen længere.
Det er nu alt sammen noget med MP3 og andre mig uforståelige udtryk. Det nærmeste er noget Clock radio, men jeg ville jo så gerne bare have en almindelig radio, der også kan trække min gamle B&O grammofon og kunne spille CDer, samt kunne trække vore højttalere, som er installeret hist og her.

Er der nogen, der ud fra disse oplysninger, kan lede mig frem til, hvad man i dag kan anskaffe sig, som kan overtage pladsen efter Beocenteret???

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ktm

Mit gamle Beocenter 9500 har givet op pga. af en løs frontplade. Det vil koste en ikke betragtelig formue at reparere dette, uden garanti for at det vil lykkes og måske støder der mere til osv. osv.

Jeg er er derfor på jagt efter en anden RADIO, men noget sådant findes åbenbart ikke i handelen længere.
Det er nu alt sammen noget med MP3 og andre mig uforståelige udtryk. Det nærmeste er noget Clock radio, men jeg ville jo så gerne bare have en almindelig radio, der også kan trække min gamle B&O grammofon og kunne spille CDer, samt kunne trække vore højttalere, som er installeret hist og her.

Er der nogen, der ud fra disse oplysninger, kan lede mig frem til, hvad man i dag kan anskaffe sig, som kan overtage pladsen efter Beocenteret???

mvh
ktm


Hej Ktm..
Tror ikke du kan finde det du leder efter i butikker. Hvis jeg var dig ville jeg lede i Gul&Gratis.. DBA eller blot spørge om nogen har noget liggende de kan undvære.. Modsat tidens trend, stiller du forbavsende små krav ;-)
Håber du finder noget..

Mvh Jan J
Citat fra helja

Hej Ktm..

Modsat tidens trend, stiller du forbavsende små krav ;-)

Mvh Jan J


Det er måske det, der er mit problem, men selv om jeg stiller større krav, kan jeg åbenbart ikke bare få opfyldt disse "basale" kravsad

mvh
ktm, der lever med en lille, gammel skrattende radio til få kr.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm.

Hiklubben har da både Denon og NAD receivere på programmet.
Så mon ikke også andre har en brugbar vare (hvis du ikke kan kide Hifiklubben)?

Cheers
Erik

I'd rather be flying...
At en Reciver / Radio kan afspille MP3 filer er sådan set kun et plus, men det har ingen indvirkning på om du kan "trække" din B6O pladespiller eller CD afspiller.
Sådan som jeg har forstået det er musik der er indspillet i MP3 format blot en måde at samle musikstykket til et minimum af plads på en CD, d.v.s. hvor der "normalt" kan være ca. 15 musik numre på en CD kan der på en CD nu være plads til ca. 140 numre på en CD. I reciveren er der så en indretning der kan pakke filerne ud og afspille numrene som de var fra starten.
Det er dog ikke al musik der egner sig til at blive pakket som MP3 filer syntes jeg, nu holder jeg meget af Klassisk Orgel Koncerter og det er lige som om at nogle af de fine nuancer i Orgelet forsvinder.

V.h. Håndværkeren
Måske er det mig, der bare ikke begriber alle disse tekniske udtryk og slet ikke aner hvordan jeg skal bruge dem og få nogen glæde af dem.

Jeg ville bare så gerne kunne trykke på en fjernbetjening og så få lidt nyheder, spille nogle af mine gamle vinyler med bl.a. orgelmusik men sandelig også pippop fra mine unge dage, samt de utallige CDer.

Jeg er typen, der ikke kan få en gammeldags VHS billedoptager til at fungere, højst afspille en kasette for det lille barnebarn en sjælden gang.

Sønnen har vist mig hvordan, og i løbet af 2-3 sekunder kører lortet bare, men det blev jeg ikke specielt meget klogere af.

Da er det lettere at restaurere et hus eller en gammel bil.

Jeg må nok finde en HIFIklub forretning og håbe på at møde et tålmodigt menneske der.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Citat fra ktm

Mit gamle Beocenter 9500 har givet op pga. af en løs frontplade. Det vil koste en ikke betragtelig formue at reparere dette, uden garanti for at det vil lykkes og måske støder der mere til osv. osv.

Jeg er er derfor på jagt efter en anden RADIO, men noget sådant findes åbenbart ikke i handelen længere.
Det er nu alt sammen noget med MP3 og andre mig uforståelige udtryk. Det nærmeste er noget Clock radio, men jeg ville jo så gerne bare have en almindelig radio, der også kan trække min gamle B&O grammofon og kunne spille CDer, samt kunne trække vore højttalere, som er installeret hist og her.

Er der nogen, der ud fra disse oplysninger, kan lede mig frem til, hvad man i dag kan anskaffe sig, som kan overtage pladsen efter Beocenteret???

mvh
ktm


hm det er ikke nemt at hitte netop det du vil have, men hvis du er villig til at shoppe efter en cd afspiller ved siden af, så kan jeg da varmt anbefale SONYs produkter, her er en meget skrabet udgave af deres reciver/forstærker

[LIST]
[*]2 x 100 watt udgangseffekt: (DIN: 8 ohm)
[*]To lydindgange og en lydudgang
[*]To A/V-indgange
[*]RDS-tuner med 30 faste stationer
[*]Fjernbetjening medfølger
[*]Fås i sort og sølv[/LIST]

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=STR-DE197&productsku=STRDE197SJ.CEL&site=odw_da_DK&pageType=Overview&imageType=Main&category=HFC+Receiver


jeg har selv en lidt ældre udgave med digital sorround og jeg ville ikke bytte for noget andet, en rigtig god lyd, og massere af power til højttalere osv osv.

det var ihvertfal en ide fra min side

mvh

Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er næsten en skam at du bor så "langt" væk fra Als, i Sønderborg er der en ældre herre der holder liv i de ældre radioer Recivere mm. Han har en lille butik som han har haft de sidste 50 år. Og jeg har været inde og kigge et par gange i hans butik (se savlet) for der er alle de apparater som vi kender fra vore yngre dage.
Så skulle du komme her ned en dags tid, så besøg ham hans butik ligge på Jernbanegade, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis