Lm 27

Jeg har en LM 27 med en volvo penta md3b. Da jeg får lidt vand ind ved stævnrøret påtænker jeg at påsætte en black jack kan jeg selv gøre dette og hvad kræver det.
venlig hilsen
erik bergconfused
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad er der i forvejen, og hvad er en black jack

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs
Det er lige inden du spør om mere end jeg har forstand på.
der sider noget jeg smøre med fedt således at det burde holde vandet ude,
black jack jeg ved det ikke andet at den skal omkring akslen og skal side omkring akslen. Men den kan hedde noget andet jeg har kun hørt det.
venlig hilsen
erik berg
Er en black jack mon sådan en gummi tingest fyldt med fedt også kaldet elefantpessar?
tror du vil have mere held med at skifte din pakning på stævnrøret.
et lyder som om du har en fedtsnorspakning, som måske blot skal spændes lidt, i så fald sidder der en stor pakdåse med en møtrik og en kontramøtrik som låser denne. Er det sådan, kan du løsne kontramøtriken og spænde den anden med håndkraft, spænde kontraen igen, og stævrøret skulle blive tæt. Du kunne spænde med en tang men meget forsigtigt og akslen skal løbe let rundt. Black Jack er nok en vandsmurt gummipakdåse, som spændes på gevindstykket efter at møtrikker og pakdåse er taget væk. tricky at forklare.

fordele som det er , vil aldrig blive vildt utæt hvis smøres . ulempe smøring og justering.

gummibøs fordele ingen vedligeholdelse men skal udskiftes ind imellem. ulempe defekt vil kunne lukke en masse vand ind, ikke en ting der sker tit. Din skruaksel skal afmonteres fra motor for at få gummipakdåsen på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej lynæs og Rørsmed.
jeg prøver at spænde den det er rigtig at der sider 2 store møtrikker foran pakdåsen. tak for hjælpen.
Hilsen
erik berg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis