For højt CO2

Jeg har lige haft min gamle Saab 900 til syn, hvilket den ikke passerede pga. den har for høj CO2 forurening sad

Jeg har tænkt mig selv at gøre et forsøg på at justere kaburatoren, som har en justeringsskrue til CO2. Nu kunne jeg rigtigt godt tænke mig at vide hvordan man gør det rigtigt wink

Gør-det-selv værkstedet har et måleapperat, men skal målingen foretages ved tomgang eller hvad? Er der derudover andre måder at minimere CO2'en f.eks. ved at skifte tændrør, skifte olie eller lignende?

På forhånd tak for alle svar!
Jeg har lige haft min gamle Saab 900 til syn... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min blev kasseret pga. Co2, det var den bagerste potte der var faldet sammen inden i.

Bilen kunne ikke komme uhændret af med udstødningen (læses for stor modstand i udstødningen).

Den var noget død i optrækket, men da jeg sjældent kører i den om sommeren (kører MC) tænkte jeg ikke videre over det.

Min bil har kat.

Efter en ny bagpotte lå tallet meget under grænseværdien. Synsmanden havde ikke hørt om det før.

Men jeg hørte braget da potten sprang, et par dage inden omsyn.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

du skulle have dedt om et udskrift at udstødnings analysen så er det lidt nemmere at rengne på tallene når co talet er 0,5 er det ikke lamdasonden
men snarre en utæthed/falsk luft det gir forhøjt lamda tal
din bil skal co talet være under 0,3 men gerne 0,0 ved ca 2500 omd
udstødnings gassen består af noget HC CO O2 CO2 blandinger som gir et lamda tal især o2=ilt gir stor variasion i lamda tallet og co en
til peter r
det er nok en opel vekta du har?????
Mit svar mht. lambdasonden var nu egentlig til chrills 7,2% ikke jailbreakers 0,5% co2
jamen vi må da håbe han har fået co en på saaben for det var i august siste år han havde problemer
Annonce
haha, ja det havde jeg ikke set...beklager biggrin
Undskyld.. SAAB'en blev synet efter et besøg hos en mekaniker. Det eneste han gjorde, har at justere på CO2 skruen, og stille lidt på min tomgang.
- Mange tak for alle jeres svar smile
Nej det er en Felicia med VW MPI 1.6 motor. Opel tsk.....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis