HVad skal jeg vælge ?
Jeg har godt nok fyr, OG brændeovn.... Men det jeg gern vil opnå er:
1) Mulighed for at lave "aircondition" om sommeren
2) Undgå at smide dyrt opvarmet luft ud i atmosfæren
3) Have masser af ventiallation (godt for et gammelt hus)
Derfor har jeg overvejt at installare et ventillationsanlæg..... Men hvad kan man få med varmegenindvinding ? Jeg kan se nogle MEGET dyre anlæg fra eks. Nilan og Bosch.. men de ser næsten allesammen ud til at ville sættes sammen med (eller erstatte ?) mit fyr.... Og det er ikke det jeg vil. Det vil jeg i hvertfald ikke betale for.
Jeg vil "bare" have en helt normal varmepumpe der kan lave varmegenindvinding på BÅDE udendørsluft, OG ventileret luft (og så vil jeg have et ventillations system.
Evt. kan jeg "bare" købe en ekstra varmepumpe/aircon i Silvan eller lign. til afkøling, men jeg VIL have genindvinding på ventillationen... Det er TOTALT spild at sende varm luft ud til fuglene.
Hvad kan jeg få til en billig penge (der er godt) ? Og gerne noget jeg selv kan finde ud af at strikke sammen, og ISÆR noget der ikke lige skal tilsluttes mit fyr og en 300 meter lang slange der lige skal graves ned i min have ! Bare ren luft/luft varmegenindvinding og ventillationsanlæg (a la Genvex) der er godt til "eftermontering" i et gammelt hus (hvad genvex IKKE er)