fastgørelse af nye fodpaneler..

vi er i gang med at totalrenovere vores nye lejlighed, og har derfor også købt nye fodpaneler til hele lejligheden! har fuldspartlet alle mine vægge, så de er jævne fra gulv til loft! mit spørgsmål går på om det er godt nok at lime fodpanelerne fast med "byggelim til fugepistol", eller man er nødt til at fastgøre med skruer. nogen der har erfaringer..??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo tænkes, at dine paneler på et tidspunkt skal af igen - enten for at blive malet, fordi gulvet skal slibes, der skal lægges højttalerledninger ind bagved, eller lignende. Så vil du bittert fortryde, hvis de er limet fast, for så kan du godt starte forfra med at fuldspartle væggene. Hvis nogle af dine vægge er af gipsplader, vil du også flå gipspladen i stykker, hvis panelerne skal af igen - hvilket så kræver en ny gipspladevæg for at styrken er i orden.
Så selvom det måske er fristende at undgå skruehullerne, så vil jeg klart anbefale montageskruer.
Har skudt mine fast med dykkersøm og derefter spartlet og malet. Brugte stålsøm i de pudsede og vandskurede vægge. Det går dog ikke i gipsvægge så der må du som "conqueror" skriver ty til montageskruer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
problemet ligger nemlig i at hele min el-installation er trukket bag de kommende fodpaneler... så er ikke så glad for at skrue eller skyde dem fast...harr ingen gipsvægge, kun pudsede mursten, og en enkelt koks væg.. ville egentlig også bare høre jeres erfaringer...men takker...
vi skal have sænket loftet i køkken og entré, og ved der findes en regel om minimumshøjde fra gulv til loft. NB: det er i en etageegendom! er klar over at det skal laves i brandhæmmende materiale..dvs. klasse1 beklædning!
men er der nogen der kender den nøjagtige minimumshøjde, eller evt et link til hvor det kan findes...
Vi plejer at entet skyde dem fast med dykkere eller skruer vi dem fast med små kramskruer...!
Det kommer meget an på underlaget (væggen)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også